plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۳
کد مطلب : ۳۴۶۵۷

خط و نشان واشنگتن برای تهران در نشست شورای امنیت

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل با اشاره به حمایت ایران از گروههای مقاومت در منطقه با بیان اینکه «ایالات متحده آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست » با طرح اتهامات علیه ایران گفت: اگر ایران یا نیروهای نیابتی اش به ما حمله کنند به سرعت و قاطعانه از امنیت خود دفاع می کنیم.
خط و نشان واشنگتن برای تهران در نشست شورای امنیت
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره خاورمیانه و تحولات فلسطین افزود: «بر هیچکس در این شورای امنیت پوشیده نیست که ایران سالها از حماس, حزب الله,، حوثی ها (انصارالله) و سایر گروه ها که به اسرائیل حمله می کنند، حمایت کرده است. »

بلینکن تصریح کرد: «رهبران ایران به صورت مکرر تهدید کرده اند که اسرائیل را از نقشه حذف خواهند کرد. در هفته های اخیر نیروهای وابسته به ایران به چندین مرتبه به نیروهای آمریکا در عراق و سوریه حمله کرده اند.»

وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه «آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست.» با خط و نشان برای جمهوری اسلامی ایران گفت: « ما نمی خواهیم این جنگ گسترش یابد اما اگر ایران و نیروهای وابسته به ایران به نیروهای آمریکا در هرجایی حمله کنند، شک نکنید که ما به سرعت و قاطعانه از مردم و امنیت خود دفاع خواهیم کرد.»

بلینکن ادامه داد: ما به همه اعضای شورای امنیت می گوییم اگر نمی خواهید این درگیری گسترش یابد، به ایران چه علنا و چه در خصوصی بگویید، جبهه جدیدی در این درگیری ایجاد نکند و به اسرائیل حمله نکند و به ایران بگویید اگر ایران و نیروهای وابسته به آن این درگیری را گسترش دهند، شما به عنوان اعضای شورای امنیت آنها را مسوول خواهید دانست.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سیاست های واشنگتن علیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: حماس باید استفاده از غیرنظامیان را به عنوان سپر انسانی متوقف کند. ما باید برای ادامه ارسال کمک های بشردوستانه به غزه بدون اینکه حماس از آن بهره مند شود، تلاش کنیم.

بلینکن افزود: ما باید برای محافظت از همه غیرنظامیان در درگیری های جاری در غزه تلاش کنیم. گروگان ها در غزه باید فورا و بدون هیچ قید و شرطی آزاد شوند. هر درگیری در مقیاس وسیع عواقب جدی بر منطقه و جهان خواهد داشت. آتش بس بشردوستانه باید مورد بحث قرار گیرد.

وزیر خارجه دولت بایدن ادامه داد: دستیابی به صلح پایدار در منطقه و دستیابی به راه کار دو کشوری راه حل نهایی برای مناقشه جاری است. من از اعضای سازمان ملل می خواهم که از نفوذ خود برای تضمین آزادی فوری و بدون قید و شرط گروگان ها استفاده کنند.

بلینکن گفت: ما با مصر، اسرائیل و سازمان ملل متحد برای ایجاد مکانیسم هایی که دسترسی مستمر به کمک های بشردوستانه را برای غیرنظامیان غزه فراهم کند، همکاری می کنیم.

 در این نشست سعید ایروانی سفیر ایران در سازمان ملل در واکنش به اتهامات بلینکن به ایران، با بیان اینکه "امروز وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر تلاش کرد به اشتباه ایران را مقصر بداند" گفت: ایران قاطعانه این اتهامات بی‌اساس را رد می‌کند.

ایران با جامعه بین‌المللی در تأیید درخواست برای آتش‌بس فوری و توقف تجاوزات نظامی بی‌امان رژیم اسرائیل و نیز ضرورت توقف آوارگی اجباری بیش از یک میلیون نفر از غزه همسو است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما