plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۲
کد مطلب : ۳۴۶۳۱

انتشار گزارش پنتاگون درباره قدرت نظامی چین

پنتاگون مدعی است چین در سال جاری اقدامات خطرناک‌تر، قهری و تحریک‌آمیزتری در منطقه هند - اقیانوس آرام و همچنین رهگیری‌های مخاطره‌آمیز علیه هواپیماهای آمریکایی در این منطقه انجام داده است.
انتشار گزارش پنتاگون درباره قدرت نظامی چین
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گزارش سالانه خود را درباره قدرت نظامی چین منتشر کرد و در آن هشدار داد که جمهوری خلق چین شراکت «بدون محدودیت» خود با روسیه را برای پیشبرد توسعه و ظهور خود به عنوان یک قدرت بزرگ، «ضروری» می‌داند. با این وجود، پکن رویکردی محتاطانه را برای ارائه حمایت مادی به روسیه برای جنگ علیه اوکراین اتخاذ کرده است.

پنتاگون همچنین در گزارش خود خاطر نشان کرد که چین قصد دارد تا به یک قدرت ملی تبدیل شود و تا سال ۲۰۴۹ به «جوان‌سازی گسترده ملت چین» دست یابد.

مقامات آمریکایی در این گزارش گفتند که جمهوری خلق چین تنها رقیب ایالات متحده است که قصد دارد و به طور فزاینده‌ای ظرفیت آن را دارد که نظم بین‌المللی را تغییر دهد.

بنا بر گزارش شبکه فاکس نیوز، پنتاگون در ادامه آورده است که استراتژی چین به منظور دستیابی به جوان سازی گسترده، «پیگیری قاطعانه مدرن‌سازی سیاسی، اجتماعی و نظامی برای گسترش قدرت ملی چین، تکمیل حکمرانی آن و تجدید نظر در نظم جهانی در حمایت از سیستم حاکمیت و منافع ملی جمهوری خلق چین» است.

در این گزارش آمده است که پکن، ایالات متحده را یک تلاش کلی برای مهار ظهور جمهوری خلق چین می‌بیند که موانعی بر سر راه استراتژی ملی آن ایجاد می‌کند.
این گزارش همچنین هشدار می‌دهد که جمهوری خلق چین در سال ۲۰۲۲ اقدامات خطرناک‌تر، قهری و تحریک‌آمیزتری را در منطقه هند-اقیانوس آرام انجام کرده است.

در گزارش پنتاگون آمده است: برای مثال، ایالات متحده در مدت زمان بین پاییز ۲۰۲۱ تا پاییز ۲۰۲۳، بیش از ۱۸۰ مورد از رهگیری هوایی اجباری و خطرناک علیه هواپیماهای آمریکایی در منطقه را ثبت کرده است. آن‌ها همچنین در همین بازه زمانی حدود ۱۰۰ مورد رفتار عملیاتی قهری و مخاطره‌آمیز در حوزه هوایی علیه متحدان و شرکای ایالات متحده انجام داده‌اند.

بنا بر گزارش پنتاگون، چین به ‌علاوه در حال تقویت «بازدارندگی استراتژیک» خود است و در تلاش است تا نیروهای هسته‌ای خود را مدرن‌سازی، متنوع‌سازی و گسترش دهد. این کشور همچنین در حال تلاش برای توسعه فضای سایبری و قابلیت‌های خود در زمینه فضایی است.

وزارت دفاع آمریکا درباره آنچه جاه‌طلبی‌های چین در رابطه با تایوان عنوان کرده نیز مدعی شده است که پکن در سال جاری (میلادی) اقدامات تحریک‌آمیز و بی‌ثبات کننده‌ای را در تنگه تایوان و اطراف آن، از جمله از طریق پرتاب موشک های بالستیک از تایوان، افزایش پروازها به منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان و در مقیاس بزرگ شبیه سازی محاصره مشترک و شبیه سازی عملیات ضربتی با قدرت آتش مشترک را افزایش داده است.

پنتاگون افزود: چین در عین حال، تا حد زیادی نیز درگیری‌های دوجانبه نظامی آمریکا و جمهوری خلق چین و درخواست‌های وزارت دفاع آمریکا برای ارتباط در سطوح مختلف را رد، لغو کرده و نادیده گرفته است.

در این گزارش آمده است که وزارت دفاع آمریکا متعهد به حفظ خطوط ارتباطی باز با جمهوری خلق چین است تا اطمینان حاصل شود که رقابت میان آنها به درگیری منجر نمی‌شود.

پنتاگون علاوه‌براین تاکید کرد: در حالی که واشنگتن به نظارت بر استراتژی نظامی در حال تحول چین ادامه می دهد به همراه متحدان و شرکای خود به ترغیب جمهوری خلق چین برای شفافیت بیشتر در مورد برنامه نوسازی نظامی‌اش ادامه خواهد داد.
وزارت دفاع همچنان بر مفاهیم عملیاتی، قابلیت‌ها و منابع لازم برای رویارویی با این چالش سریع متمرکز است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما