plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸
کد مطلب : ۳۴۴۳۰
همزمان با ورود سامانۀ بارشی جدید به کشور

هواشناسی مازندران نسبت به احتمال جاری شدن سیلاب در این استان هشدار داد

صدور اخطاریۀ سطح زرد و هشدار به شهروندان
همزمان با ورود سامانۀ بارشی جدید به کشور، هواشناسی مازندران با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی، نسبت به احتمال جاری شدن سیلاب و روان آب محلی در این استان هشدار داد.
هواشناسی مازندران نسبت به احتمال جاری شدن سیلاب در این استان هشدار داد
به گزارش سرویس اجتماعی ایصال نیوز، سازمان هواشناسی مازندران با اشاره به شکل گیری جریانات خنک و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو، روز سه شنبه با صدور هشدار سطح زرد، پیش بینی ‌کرد که آسمان مازندران از بعدازظهر چهارشنبه تا عصر پنجشنبه با بارش باران، گاهی به‌صورت رگباری، وزش باد به نسبت شدید موقتی، رعد و برق پراکنده، کاهش محسوس دما و در ارتفاعات مه آلود و در مناطق مرتفع کوهستانی بارش برف و احتمال تگرگ همراه خواهد بود که مناطق مختلف استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

هواشناسی، آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب محلی به ویژه در مناطق ساحلی تا دامنه ها، کاهش دید و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، احتمال اختلال در ترددهای جاده‌ای و خسارت به سازه‌‏های کم مقاوم را از مخاطره این سامانه جوی اعلام کرد.

هواشناسی مازندران در اخطاریه سطح زرد خود به شهروندان توصیه کرد علاوه بر مقاوم سازی سازه‌ های کم مقاوم و سایر اقدامات پیشگیرانه و رعایت جوانب احتیاط در ترددهای جاده ای، از اسکان یافتن در کنار رودخانه‌ ها خودداری کنند.

هواشناسی همچنین از کوهنوردان خواست در طی این مدت از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی در مناطق غربی را ابری، کاهش دما، گاهی با بارندگی و وزش باد و از بعد از ظهر با کاهش ناپایداری و در مناطق شرقی و ارتفاعات صاف تا نیمه ابری همراه با کاهش نسبی دما، در بعد از ظهر با افزایش ابر و در دامنه ها با احتمال بارش پراکنده باران پیش‌بینی کرده است.

شرایط جوی مازندران در روز چهارشنبه نیمه ابری، از بعدازظهر ابری، در ارتفاعات مه آلود بتدریج با بارندگی، کاهش دما، وزش باد به نسبت شدید و احتمال رعد و برق و در روز پنج‏شنبه نیز ابری، در ارتفاعات مه آلود همراه با بارندگی، وزش باد،کاهش دما و از بعد از ظهر بتدریج با کاهش ناپایداری و در مناطق سردسیر کوهستانی با بارش باران و برف همراه خواهد بود.

آسمان مازندران در روز جمعه صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما و در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر و در ارتفاعات با رگبار پراکنده باران پیش‌بینی شده است.ایر نا

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما