plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۳۴۲۵۳
تکرار هتک حرمت قرآن در اروپا

سرکرده ضداسلامی هلندی بار دیگر اقدام به هتک حرمت قرآن کرد

سرکرده گروه ضد اسلامی موسوم به پگیدا روز شنبه بار دیگر در اقدامی شنیع یک نسخه از کتاب قرآن کریم را در مقابل سفارت ترکیه در هلند پاره کرد.
سرکرده ضداسلامی هلندی بار دیگر اقدام به هتک حرمت قرآن کرد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از خبرگزاری "آناتولی" ادوین واگنسولد که قبلا اقدام به هتک حرمت قرآن در خارج از سفارتخانه‌های پاکستان، اندونزی و دانمارک در لاهه کرده بود, روز شنبه به اسلام و مسلمانان نیز توهین کرد.

هتک حرمت قران کریم طی ماه های اخیر در کشورهای اروپایی بارها تکرار شده است و به رغم واکنش های اعتراضی کشورهای اسلامی و نهادها بین المللی همچنان ادامه دارد.

اسلام هراسی و توهین به مقدسات و باورهای مذهبی و اعتقادی مسلمانان در اروپا به رویه ای تبدیل شده ا ست و واکنش دولت ها و نهادهای کشورهای غربی فقط در حد لفاظی ها بوده و حتی برخی دولت های غربی آن را آزادی بیان تعبیر کردند و همین امر مجوزی برای ادامه این رفتار شنیع شده است.

در تازه ترین واکنش به این مساله که حمایت های کشورهای عربی و اسلامی را نیز در پی داشت سخنرای «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد بوده است که ایشان سخنان خود را با قرائت آیاتی آغاز کرد و در ادامه هم با بالا بردن یک جلد قرآن به مخاطبان گفت: «قرآن هرگز نمی‌سوزد، ابدی است.» 

رئیس جمهور کشورمان در حالی سخنان خود را به موضوع قرآن‌سوزی در اروپا اختصاص داد که در ماه‌های اخیر این حرکت غیرانسانی بیش از ۱۰ بار از سوی افراد تندرو و افراطی در سه کشور سوئد، دانمارک و هلند تکرار شده‌ است.

اقدام موهن دولت‌های اروپایی در صدور مجوز قرآن‌سوزی بیش از آنکه در راستای آزادی بیان باشد، بازی سیاسی است؛ همان گونه که اهانت به قرآن کریم مقابل سفارت ترکیه در سوئد با هدف امتیازگیری از سران آنکارا مبنی بر موافقت با الحاق استکهلم به پیکره ناتو صورت گرفته بود.

سازمان همکاری اسلامی (OIC) ماه گذشته از کشورهای عضو خود خواست تا اقدامات مناسب سیاسی و اقتصادی را علیه سوئد و سایر کشورهایی که در آن‌ها اجازه سوزاندن کتاب مقدس مسلمانان وجود دارد، انجام دهند.

در این پیوند وزارت اطلاعات ایران با انتشار اطلاعیه‌ای مستنداتی از وابستگی فرد هتاک به قرآن کریم در سوئد به رژیم صهیونیستی را منتشر کرد و نوشت: پروژه‌ مومیکا مأموریت ابلاغی صهیونیسم با هدف انحراف افکار عمومی مسلمانان از جنایت بزرگ صهیونیست‌ها علیه ساحلِ غربی و جنینِ مظلوم و نیز اوضاع بحران‌ زده در داخل سرزمین‌های اشغالی بوده است.

طبق مستندات موجود، این عنصر خبیث در سال ۲۰۱۴ اقدام به تأسیس حزبی با عنوان «اتحادیه‌ی دمکراتیک سریانی» در عراق کرده و ادعا می‌کند که او نماینده‌ اصلی و صدای مسیحیان شمال غرب عراق است! لکن اهداف ضدملّی و تحرکات مشکوک وی، روز بروز استمرار فعالیت‌های حزبش را با سوالات بیشتری مواجه کرده، باعث افزایش حساسیت و مظنونیت در جامعه‌ی عراق به وی می‌گردد. تا آنجا که عرصه را برای ادامه‌ فعالیت خود در آن کشور تنگ می‌بیند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما