plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۳۴۲۲۵

شورای امنیت سازمان ملل خواستار برقراری صلح در قره‌باغ شد

اعضای شورای امنیت سازمان ملل در نشست اضطراری خود خواستار برقراری صلح در قره‌باغ و حفظ حقوق شهروندان در این منطقه شدند.
شورای امنیت سازمان ملل خواستار برقراری صلح در قره‌باغ شد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، کاترین کولونا وزیر خارجه فرانسه پنجشنبه شب در این جلسه گفت: در مورد تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان تردیدی نیست. اما مهم است که مردم ارمنی قره‌باغ همچنان بتوانند با احترام به حقوقشان به زندگی ادامه دهند.

لیندا توماس گرینفیلد نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل نیز اظهار کرد: جمهوری آذربایجان این مسئولیت را دارد که تضمین کند نیروهایش از قوانین بین‌المللی تبعیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: جمهوری آذربایجان همچنین این تعهد بین‌المللی را دارد که به حقوق بشر و آزادی‌های بنیادین تمام افراد در سرزمینش احترام بگذارد.

دمیتری پولیانسکی معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز گفت: آتش‌بس باید با تضمین‌های روشن امنیتی و قابل اعتماد و احترام به حقوق مردم قره باغ همراه باشد.

وی اظهار کرد: ما باید نقشه‌راهی تدریجی برای ادغام مردم قره‌باغ در نظم قانون اساسی جمهوری آذربایجان تدوین کنیم و تضمین‌هایی برای حقوق و امنیت آنها در نظر بگیریم.

  گفتنی است؛ دور تازه تنش‌های نظامی در قره‌باغ ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) آغاز شد.

باکو اعلام کرد که در این منطقه یک عملیات «ضدتروریستی» را آغاز کرده و خروج نیروهای نظامی ارمنستان از قره‌باغ را خواستار است.

ارمنستان اعلام کرد که هیچ نیرویی در قره‌باغ ندارد و اقدام باکو را «تهاجم گسترده» خواند.

بعد از چند روز درگیری دوباره در قره باغ، نیروهای ارمنستان با آتش بس دیگری که توسط نیروهای صلح بان روسی پیشنهاد شد، موافقت کردند.

هزاران نفر از مردم ارمنستان در اعتراض به تسلیم شدن ارتش ارمنستان در برابر حمله ارتش جمهوری آذربایجان به قره باغ، در خیابان‌های ایروان پایتخت ارمنستان تظاهرات کرده و خواستار استعفای نیکول پاشینیان نخست وزیر این کشور شدند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما