plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
کد مطلب : ۳۴۲۱۰
در دیدار همتای ارمنستانی مطرح شد

امیرعبداللهیان: قره‌باغ را بخشی از جمهوری آذربایجان می‌دانیم

وزیر امور خارجه در دیدار همتای ارمنستانی در نیویورک گفت: قره‌باغ را بخشی از جمهوری آذربایجان می‌دانیم، ولی اختلافات باید از طریق سیاسی و‌ گفت‌وگو حل و فصل شود. جمهوری آذربایجان دیروز سه‌شنبه از آغاز عملیات نظامی در منطقه قره باغ خبر داد.
امیرعبداللهیان: قره‌باغ را بخشی از جمهوری آذربایجان می‌دانیم
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور دارد در حاشیه این نشست در محل اقامتش با «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان دیدار و گفت‌گو کرد.

این دیدار روز سه‌شنبه ۲۸ شهریور ماه (بامداد چهارشنبه به وقت ایران) در نیویورک و همزمان با درگیری‌های نظامی اخیر در منطقه قره‌باغ انجام شد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان دیروز سه‌شنبه از آغاز عملیات نظامی در منطقه قره باغ کوهستانی با هدف احیای نظم قانون اساسی و بسته شدن حریم هوایی خود به روی ارمنستان خبر داد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز سه‌شنبه شب ضمن ابراز نگرانی از تشدید درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ، خواستار رعایت مفاد توافق آتش بس از سوی همه طرف‌ها و حل و فصل مسائل از طریق گفت‌گو شد.

همچنین در پی درگیری‌های جدید، اعلام شد که شورای امنیت سازمان ملل به درخواست فرانسه، جلسه‌ای فوق‌العاده برای بررسی درگیری‌های جدید در منطقه قره‌باغ برگزار می‌کند. 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما