plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
کد مطلب : ۳۴۱۷۰

خطیب جمعه اصفهان: آمریکا به دنبال برهم زدن وحدت ملت ایران است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: آمریکا همواره به‌ دنبال بر هم زدن وحدت و همبستگی ملت ایران است و می‌خواهد از طریق اختلاف‌های قومی به انقلاب اسلامی ضربه بزند.
خطیب جمعه اصفهان: آمریکا به دنبال برهم زدن وحدت ملت ایران است
به گزارش سرویس اجتماعی ایصال نیوز، حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: آمریکا بدنبال این است بین اقوام مختلف در ایران اختلاف‌ افکنی کند و به ما ضربه بزند درحالیکه اهل کتاب باهم برادرند.

وی ادامه داد: اهل سنت و شیعیان هر دو مسلمان هستند و نقاط مشترک زیادی با یکدیگر دارند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: آمریکایی ها ارزش زن را در حد یک کالا پایین آورده اند، درحالیکه اسلام برای زن مقام و ارزش والایی قرار داده و ارزش زن در اسلام در کنار مرد قرار داده شده، اما مسوولیت‌های دو جنس متفاوت است.

وی افزود: حجاب از نظر اسلام دلایل منطقی دارد، اما دشمنان زن را به عنوان وسیله‌ و کالای مادی قرار داده اند.

حجۀالاسلام میردامادی اضافه کرد: نباید به دشمنان اجازه دهیم وحدت ملی را بهم بزنند و باید اختلافات سیاسی و مذهبی را کنار بگذاریم و همه در کنار هم باشیم.

وی گفت: دشمن برای ضربه به ما تلاش می‌کند، اما این‌ها خواب آشفته است و به زودی برتری ایران در همه ابعاد همانطور که رهبر معظم انقلاب وعده دادند، ظاهر خواهد شد.

امام جمعه موقت اصفهان با تسلیت ایام پایانی صفر و سالروز رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، افزود: حضرت محمد (ص) بعنوان آخرین فرستاده خداوند متعال ۲۳ سال پیام الهی را به گوش مردم رساند اما دشمنان از ناتوانی و ضعف در برابر قرآن، آن را آتش می‌زنند، چون نمی‌توانند با آن مقابله کنند.

وی با اشاره به تفاوت‌هایی در شیوه امامت ائمه اطهار (ع) تاکید کرد: برای مثال گفته می‌شود چرا امام حسن (ع) صلح کرد، اما امام حسین جنگید اظهار داشت: هر زمان متناسب با شرایط خود باید تصمیم گرفت و باید بدانیم گاهی اوقات تغییراتی که در تصمیمات اولیا می‌بینیم، به دلیل مصلحت‌هایی است که در کار است، نه امام حسن (ع) مایل به صلح بود و نه امام حسین (ع) تمایلی به جنگ داشت، بلکه راه‌ها و مصلحت‌ها مطابق زمان با یکدیگر تفاوت داشت.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما