plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۳۴۱۵۰

ملاقات کیم اون با پوتین در یک مرکز فضایی روسیه

کاخ سفید: نگران همکاری‌ های فزاینده کره شمالی و روسیه هستیم
«ولادیمیر پوتین» در حاشیه آیین استقبال از «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در یک مرکز فضایی واقع در منطقه «آمور» روسیه اعلام کرد که روسیه در ساخت ماهواره به پیونگ یانگ کمک می‌کند.پوتین دعوت کیم برای سفر به کره شمالی را پذیرفت.
ملاقات کیم اون با پوتین در یک مرکز فضایی روسیه
به گزارش  سرویس بین الملل ایصال نیوز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی امروز در خصوص آموزش فضانوردان کره شمالی و اعزام آن‌ها به فضا گفت وگو کرده‌اند.

«ولادیمیر پوتین» در حاشیه آیین استقبال از «کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی در یک مرکز فضایی روسیه واقع در منطقه «آمور» اعلام کرد که روسیه در ساخت ماهواره به پیونگ یانگ کمک می‌کند.

پوتین افزود: رهبر کره شمالی علاقه زیادی به مهندسی موشک نشان می‌دهد؛ همچنین کره شمالی در تلاش برای توسعه فضایی است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا دو کشور درباره همکاری نظامی و ارائه انواع سلاح‌ها گفتگو می‌کنند یا خیر، پاسخ داد: ما در مورد همه مسائل مذاکره می‌کنیم.

رسانه‌های محلی بامداد پنجشنبه از دعوت رسمی «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی از «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور فدراسیون روسیه برای سفر به پیونگ‌یانگ خبر دادند.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (کِی‌سی‌اِن‌اِی) گزارش داد، پوتین نیز دعوت کیم برای سفر به کره شمالی را، که در جریان دیدار دوجانبه در مرکز فضائی ووستوچنی در استان آمور داده شده، پذیرفته است.

«کیم در پایان ضیافت شام، از پوتین دعوت کرد تا در زمان مناسب به کره شمالی سفر کند. پوتین نیز با کمال میل این دعوت را پذیرفت و بر اراده خود برای پیشبرد تاریخ و سنت دوستی روسیه و کره شمالی تاکید کرد».

رهبر کره شمالی روز چهارشنبه با رئیس جمهور روسیه دیدار و درباره تقویت روابط دوجانبه گفتگو کرد.

کیم بعد از ورود به خاک روسیه با قطار زره‌پوش مخصوص خود، گفت که سفرش به این کشور، نمود آشکاری است از اینکه پیونگ‌یانگ اهمیت راهبردی روابط دوجانبه با مسکو را در اولویت خود قرار داده است.

کاخ سفید: نگران همکاری‌ های فزاینده کره شمالی و روسیه هستیم

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پی سفر رهبر کره شمالی به روسیه و دیدار با ولادیمیر پوتین همزمان با جنگ اوکراین اعلام کرد: از همکاری های رو به افزایش کره شمالی و روسیه نگران هستیم.

پیش از این نیز «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا مدعی شد که دولت روسیه از کره شمالی کمک نظامی برای جنگ اوکراین درخواست کرده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما