plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸
کد مطلب : ۳۴۱۱۸

طرح ساخت راه آهن میان اراضی اشغالی، هند، عربستان و اتحادیه اروپا

در حاشیه نشست سران گروه 20 در دهلی نو، محمد بن سلمان و جو بایدن از موافقت برای ساخت راه آهن و کریدور حمل و نقل میان فلسطین اشغالی، هند، عربستان، امارات، اردن و اتحادیه اروپا با هدف افزایش تجارت و همکاری سیاسی خبر داند.
طرح ساخت راه آهن میان اراضی اشغالی، هند، عربستان و اتحادیه اروپا
به گزارش سرویس اقتصاد ایصال نیوز، رئیس جمهوری آمریکا از طرح ایجاد راه‌آهن‌ و کریدور بارگیری میان اراضی اشغالی، هند، عربستان، امارات، اردن و اتحادیه اروپا با هدف افزایش تجارت و همکاری سیاسی خبر داد.

 جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در نشست سران گروه ۲۰ در هند گفت: این قرارداد واقعاً بزرگ است.

وی درخصوص این کریدور گفت که در تقویت تجارت و تأمین منابع انرژی و بهبود تماس‌های دیجیتال کمک می‌کند.

بایدن گفت که عربستان سعودی، اسرائیل، امارات متحده عربی و اردن بخشی از این طرح خواهند بود.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز گفت که کریدور راه آهن شامل هند، عربستان، امارات، اردن، اراضی اشغالی و اتحادیه اروپا خواهد شد.

محمد بن سلمان ولی عهد عربستان نیز با تایید این طرح بزرگ، آن را  طرح بزرگ توسعه اقتصادی و تجاری خواند که به شکوفایی بیشتر اقتصاد عربستان و منطقه منجر خواهد شد. 

بن سلمان در حاشیه سخنرانی خود در نشست سران گروه ۲۰ در دهلی نو با اعلام خبر امضای یک تفاهم‌نامه درخصوص پروژه اقتصادی میان هند، خاورمیانه و اروپا، تصریح کرد که این پروژه اقتصادی در توسعه زیرساخت‌هایی که شامل خطوط راه‌آهن می‌شود، سهیم خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد که این کریدور اقتصادی فرصت‌های کاری بلندمدتی را فراهم خواهد کرد. بن سلمان عنوان داشت: این گذرگاه اقتصادی تبادل تجاری میان هند و خاورمیانه و اروپا را افزایش خواهد داد.

رسانه آمریکایی اکسیوس روز شنبه به وقت محلی نوشت: این یکی از طرح های کلیدی است که کاخ سفید در سطح بین المللی برای مقابله با نفوذ فزاینده پکن و معرفی جایگزینی برای طرح یک کمربند و یک جاده چین که خاورمیانه بخش مهمی از آن است، به دنبال آن بوده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما