plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۳
کد مطلب : ۳۴۰۵۸

اعلام مقررات منع رفت و آمد پس از تشدید درگیری و تنش در کرکوک

نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق خواستار مداخله فوری «محمد شیاع السودانی» برای کنترل اوضاع کرکوک شد.نخست وزیر عراق ضمن اعلام حکومت نظامی 48 ساعته در کرکوک، دستور داد در خصوص این حادثه امنیتی، کمیته تحقیق تشکیل شود.
اعلام مقررات منع رفت و آمد پس از تشدید درگیری و تنش در کرکوک
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از بغداد الیوم، یک منبع عراقی خاطرنشان کرد چادرهای تحصن کنندگانی که خواهان بازگشایی مسیر کرکوک-اربیل بودند، در معرض تیراندازی گروه‌های ناشناس قرار گرفت.

شامگاه شنبه درگیری شدیدی میان طرفداران حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست مسعود بارزانی و معترضان به تحویل مقر ستاد عملیات کرکوک به حزب دموکرات رخ داد.

در همین راستا، فرماندهی پلیس کرکوک از مردم خواست تا به محل‌های سکونت خود بروند و خیابان‌ها را تخلیه کنند و به شعارها و سخنان دروغین گوش ندهند.

فرماندهی پلیس کرکوک تاکید کرد که مقررات منع آمد و شد را در تمامی مناطق این شهر اجرا می‌کند.

یک منبع امنیتی در استان کرکوک امروز اعلام کرد که در پی رخدادهای خونین در این استان، دو تن کشته شده و ۱۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

شبکه خبری رووداو گزارش داد که تنش امنیتی در کرکوک تیراندازی در این شهر بعد از حمله طرفداران بارزانی به خیمه‌های تحصن کنندگان‌ عرب و ترکمان مقابل مقر فرماندهی عملیات استان ادامه دارد.

یکی از معترضان عرب حاضر در نزدیکی مقر ستاد عملیات کرکوک از محمد شیاع السودانی نخست وزیر خواست تا تصمیم خود مبنی بر واگذاری کرکوک به کردها را لغو کند و آن را به حزب دموکرات (بارزانی) ندهد تا از ریختن خون مردم کرکوک جلوگیری شود.

  بارزانی خواستار مداخله فوری السودانی برای کنترل اوضاع کرکوک شد

بر اساس این گزارش، «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق در اولین اظهارنظر خود درباره حادثه امنیتی کرکوک، خواستار مداخله فوری نخست‌وزیر عراق برای کنترل «اوضاع غیر قابل قبول» استان کرکوک شد.

به گزارش المیادین، بارزانی گفت: از السودانی می‌خواهیم که به منظور کنترل اوضاع غیرقابل قبول کرکوک، فورا مداخله و از شهروندان و تظاهرات کنندگان حمایت کند.

مسرور بارزانی افزود: ما این اقدامات آشوبگرانه را که با دموکراسی و زندگی مسالمت آمیز اهالی کرکوک در تعارض است، محکوم می‌کنیم.

دستور السودانی برای تشکیل کمیته تحقیق در مورد رویداد امنیتی کرکوک

در پی تشدی درگیری در کرکوک، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق دستور تشکیل کمیته تحقیقاتی را برای کشف و رفع ابهامات مربوط به وقایع و حادثه امنیتی کرکوک داده است.

نخست وزیر همچنین بر پاسخگو بودن و مجازت طرف‌های سهل انگاری که در حوادث کرکوک مقصر شناخته می‌شوند و محاکمه آنها تأکید کرد.

«یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق نیز گفت که کمیته تحقیقاتی برای اطلاع از شرایط رویداد کرکوک تشکیل می‌شود.

موضوع بازگشت نیروهای پیشمرگه وابسته به بارزانی‌ها به کرکوک، این استان را صحنه اعتراض و درگیری کرده ‌است. اهالی کرکوک که مخالف بازگشت نیروهای پیشمرگه هستند، راه‌های ورودی به این استان را مسدود کرده‌اند.

معترضان عرب و ترکمان از محمد شیاع السودانی - نخست وزیر عراق خواستند تا در تصمیم خود مبنی بر واگذاری کرکوک به کردها بازنگری کند و آن را به حزب دموکرات (بارزانی) ندهد.

محمد شیاع السودانی - نخست وزیر عراق نیز در این تنش امنیتی بوجود آمده، دستور حکومت نظامی و منع آمد و شد در کرکوک صادر کرد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما