plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۳۴۰۰۷

بایدن در واکنش به گزارش‌ها درباره مرگ پریگوژین: تعجب نمی‌کنم

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نخستین واکنش به خبر سقوط هواپیمای یوگنی پریگوژین رئیس گروه شبه نظامی واگنر و مرگ وی گفت: من الآن به طور واقعی و دقیق نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است، اما از این اتفاق تعجب نمی‌کنم.اتفاق کمی در روسیه رخ می دهد که پوتین پشت آن نباشد.
بایدن در واکنش به گزارش‌ها درباره مرگ پریگوژین: تعجب نمی‌کنم
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا عصر چهارشنبه به وقت محلی در پی انتشار گزارش هایی مبنی بر سقوط هواپیمای یوگنی پریگوژین و مرگ رئیس گروه واگنر که چندی پیش شورش ناکامی علیه ارتش ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه داشت، در پاسخ به سوالات خبرنگاران در این زمینه گفت: من به طور واقعی و دقیق نمی دانم چه اتفاقی افتاده است، اما از این اتفاق تعجب نمی کنم.

بایدن برغم اظهار بی اطلاعی از این موضوع، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را بطور غیر مستقیم متهم کرد و گفت: " اتفاق کمی در روسیه رخ می دهد که پوتین پشت آن نباشد. من الآن اطلاع زیادی ندارم که پاسخ را بدانم."

رئیس جمهور آمریکا در مورد تماشای مناظره جمهور خواهان نیز گفت: سعی می کنم تا آنجا که می توانم این مناظره را تماشا کنم.

همزمان، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از چندین مقام اطلاعاتی آمریکا اعلام کرد: ما نمی‌توانیم مرگ پریگوژین یا دلیل سقوط هواپیما را تایید کنیم.

پیش از این در نخستین واکنش دولت آمریکا، آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید عصر چهارشنبه به وقت محلی گفت: گزارش‌ها درباره سقوط هواپیما در روسیه دیده‌ایم. در صورت تایید، هیچ کس نباید از این خبر تعجب کند.

این سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا افزود: جنگ فاجعه بار در اوکراین منجر به لشگر کشی ارتش خصوصی واگنر به مسکو شد و اکنون به نظر می رسد به اینجا ختم شد.
کاخ سفید همچنین اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از گزارش ها پیرامون سقوط هواپیما در روسیه مطلع شده است.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: با توجه به داده های سایت فلایت رادار ۲۴، ردیابی این هواپیما که سقوط کرده، حدود ۱۰۰ مایلی شمال غرب مسکو ناگهان متوقف شده است.

منابع خبری عصر چهارشنبه گزارش دادند که هواپیمای سبک متعلق به یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر روسیه سقوط کرده و تمامی ۱۰سرنشین آن جان باخته‌اند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما