plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷
کد مطلب : ۳۳۹۵۰

وزیر کشور عراق: ۴۰ هزار نیروی نظامی امنیت زائران اربعین را برعهده دارند

وزیر کشور عراق گفت: ۴۰ هزار نیروی نظامی و امنیتی طرح تامین امنیت زائران اربعین امام حسین(ع) را برعهده دارند.
وزیر کشور عراق: ۴۰ هزار نیروی نظامی امنیت زائران اربعین را برعهده دارند
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از وزارت کشور عراق، این مطلب را «عبد الأمیر الشمری» وزیر کشور عراق و رئیس کمیته عالی تامین امنیت مراسم اربعین در این کشور در یک کنفرانس خبری اعلام کرد.

وی افزود: طرح تامین امنیت زائران اربعین از هفته آینده با حضور بیش از ۴۰ هزار نیروی نظامی و امنیتی از دستگاه‌های مختلف امنیتی، ارتش، پلیس و الحشد الشعبی برای تامین امنیت زائران در تمام مسیرهای منتهی به شهر مقدس کربلا آغاز می‌شود.

وزیر کشور عراق با بیان اینکه همزمان با این طرح، تلاش‌های مهمی جهت انجام کارهای خدمات‌رسانی به استان دیالی در تمامی محورها آغاز می‌شود، بر اهمیت کار مشترک امنیتی و افزایش تلاش‌های اطلاعاتی، پیگیری امور مربوط به برگزاری این مراسم بزرگ و ایجاد فضای مناسب و امن برای زائران اربعین تاکید کرد.

وی به اشاره به موقعیت استان دیالی از این استان به عنوان یکی از خروجی‌های مهم به سمت کربلای معلی و بقیه عتبات عالیات نام برد و افزود: به ویژه اینکه گذرگاه مرزی المنذریه که تعداد زیادی از زائرین ایرانی از طریق آن وارد عراق می‌شود، در این استان قرار دارد.

الشمری گفت: پیش بینی می‌شود که از گذرگاه مرزی المنذریه روزانه ۵۰ هزار زائر اربعین وارد خاک عراق شوند.

وزیر کشور عراق با بیان اینکه در جلسه هماهنگی امروز در استان دیالی توضیحاتی درباره طرح امنیتی توسط فرمانده عملیات و همچنین طرح خدماتی از جمله طرح حمل و نقل توسط استاندار ارائه شد، اظهار داشت: در این جلسه سایر سازمان‌های امنیتی در خصوص تلاش‌ها و اقدامات اطلاعاتی انجام شده توضیحاتی ارائه کردند.

وی همچنین تاکید کرد که به دلیل اقدمات بهنگام فرماندهی عملیات دیالی و یگان‌های وابسته به آن وضعیت امنیتی در این استان پایدار است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما