plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۳۳۹۲۲

کارشناس ایرانی از توافق در خصوص انتقال اموال ایران به بانک های قطر خبر داد

یک کارشناس امور راهبردی در ایران گفت که درباره قطعیت انتقال وجوه بلوکه شده ایران به بانک های قطر توافق شده است.
کارشناس ایرانی از توافق در خصوص انتقال اموال ایران به بانک های قطر خبر داد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، هادی محمدی کارشناس امور راهبردی در گفت گو با شبکه خبری العالم افزود که آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران پس از چند مرحله مذاکرات غیرمستقیم بین هیئت های ایرانی و آمریکایی انجام شده است.

این کارشناس امور راهبردی ادامه داد: درباره آزادی زندانیان ایرانی در آمریکا که به اتهامات واهی زندانی شده اند در ازای آزادی جاسوسان آمریکایی در ایران نیز توافق شده و پس از انتقال کامل اموال ایران به بانک مورد توافق در قطر این زندانیان آزاد خواهند شد.

محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که تمامی دارایی های مسدود شده ایران در کره جنوبی آزاد شده و این منابع برای خرید کالاهای غیر مشمول تحریم مصرف می شود.

گفتنی است؛ اواخر هفته گذشته دولت ایران با وساطت قطر و عمان طی مذاکرات پیچیده دیپلماتیک غیر مستقیم با آمریکا، توانست میلیاردها دلار دارایی خود که توسط آمریکا به طور غیر قانونی بلوکه شده بود و نیز دو تن از شهروندان خود را که به بهانه های واهی و ظالمانه توسط آمریکا زندانی شده بودند، آزاد کند.

دولت ایران در مقابل، پنج نفر از دوتابعیتی هایی را که به اتهام جاسوسی در دادگاه های ایران محاکمه شده بودند، آزاد می کند. این افراد تنها زمانی تحویل آمریکا داده خواهند شد، که این کشور دارایی های بلوکه شده ایران را به طور کامل به قطر تحویل دهد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما