plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
کد مطلب : ۳۳۸۸۴

ریابکوف: ایران نامزدی قوی برای بریکس است

معاون وزیر خارجه روسیه ایران را نامزدی قدرتمند برای همکاری با بریکس توصیف کرد و درباره آخرین تحولات برجامی گفت: آینده برجام بسته به تصمیم آمریکا و اتحادیه اروپا است.
ریابکوف: ایران نامزدی قوی برای بریکس است
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه، در حاشیه نشست «ایران و بریکس؛ چشم‌انداز‌هایی برای مشارکت و همکاری» در تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به همکاری‌های مسکو و تهران، گفت: این بخشی از تعاملات مشروع و زیربنایی ما است، همکاری‌های ما علیرغم تلاش‌های دشمنان ما، دشمنان ایران و دشمنان روسیه که تلاش می‌کنند در این روند اخلال ایجاد و آن را از مسیر منحرف کنند، ادامه خواهد داشت.

معاون وزیر خارجه روسیه، اظهار کرد: ما حق کامل برای توسعه و تقویت این همکاری‌ها را داریم. این مقام ارشد روسیه درباره پیوستن کشورهای دیگر به بریکس، گفت: فاکتور‌های مختلف در این زمینه باید بسط داده شوند.

ریابکوف همچنین ایران را نامزدی بسیار قوی و بلامنازع برای همکاری با بریکس توصیف کرد و گفت: روسیه در هفته‌های آینده بررسی‌های خود را ادامه می‌دهد و ما از عضویت ایران در بریکس حمایت می‌کنیم و این موضوع برای ما مهم است که ایران خواهان عضویت در بریکس است.

ریابکوف افزود: من فکر می‌کنم زمان آن فرا خواهد رسید که ایران به عنوان یک عضو کامل بریکس درآید، ما و اعضای بریکس در حال بررسی آیین نامه پذیرش اعضای جدید هستیم و نشست بعدی در ژوهاسنبورگ در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی با اشاره به تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشور‌ها، بیان کرد: ایران برای چند دهه خود هدف این تحریم‌های یکجانبه بوده است و هیچ کشوری به اندازه ایران این موضوع را نمی‌داند.

 این مقام روس در ادامه به این موضوع اشاره کرد که در این نشست به حملات تحریمی و راهکار‌های جلوگیری از آثار منفی آن‌ پرداخته شده است.

ریابکوف در پاسخ به سوالی در خصوص آینده برجام، گفت: آینده برجام به تصمیم همکاران ما در آمریکا و اتحادیه اروپا بستگی دارد؛ تصمیم با آنهاست.

وی تاکید کرد: من با اطمینان می‌دانم که دوستان ایرانی ما آمادگی خود را برای بازگشت به برجام به شکل اولیه آن و تکمیل مذاکرات اعلام کرده اند؛ غربی‌ها به دلایلی غیر مرتبط با برجام، بار دیگر از موقعیت سوء استفاده کردند و این یک بازی غیرمنصفانه و همیشگی آنهاست و برای ما تعجب آور نبود. من از همکاران غربی خود می‌خواهم تا بار دیگر در این موضوع دقت کنند.

این مقام وزارت خارجه روسیه با اشاره به اقدام آمریکا مبنی بر خروج از برجام، این اقدام را نقض آشکار قوانین توصیف کرد و گفت: من از غربی‌ها می‌خواهم تا به طور کامل به این توافق بازگردند.

معاون وزیر خارجه روسیه با این حال در پایان گفت که درباره بازگشت به برجام در آینده نزدیک خوش‌بین نیست.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما