plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
کد مطلب : ۳۳۸۱۱

فائو: بیش از 20 میلیون سودانی از ناامنی غذایی حاد رنج می‌برند

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) گزارش داد که بیش از 20 میلیون نفر در سودان از ناامنی غذایی حاد رنج می برند و با اشاره به لزوم حمایت از بخش کشاورزی برای تولید غذای کافی، وضعیت این کشور را بحرانی توصیف کرد.
فائو: بیش از 20 میلیون سودانی از ناامنی غذایی حاد رنج می‌برند
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، آتش جنگ بین ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع به چشم شهروندان سودانی می رود و وضعیت انسانی را روز به روز بدتر می کند.

سازمان ملل متحد گزارش داده است که تعداد افرادی که از ناامنی حاد غذایی رنج می برند، دو برابر شده است.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در گزارشی اعلام کرد که بیش از 20 میلیون سودانی معادل بیش از 42 درصد از جمعیت این کشور، از ناامنی غذایی رنج می‌برند و در مقایسه با سال گذشته، تعداد این افراد تقریباً دو برابر شده است.

سازمان ملل متحد وضعیت سودان را به ویژه با بیش از شش میلیون نفر در مرحله اضطراری گرسنگی حاد بحرانی توصیف کرد.

فائو همچنین خاطرنشان کرد که شهروندان در ایالت های درگیر جنگ از جمله خارطوم و دارفور، بیشترین آسیب را دیده اند، تا جایی که بیش از نیمی از جمعیت آن با گرسنگی شدید مواجه هستند.

گزارش فائو همچنین می افزاید که این خشونت ها حدود چهار میلیون نفر را در داخل و خارج از کشور آواره کرده است و تاکید می کند که زیرساخت های حیاتی از جمله تأسیسات مراقبت های بهداشتی، منابع انرژی و مخابرات به شدت آسیب دیده است که ناامنی غذایی و سوء تغذیه را تشدید کرده است.

وی تاکید کرد که آشفتگی بازار و گرانی مواد غذایی رنج مردم را در دسترسی به کالاها و خدمات اساسی تشدید می کند.

این گزارش نتیجه گیری کرد که لازم است سازمان خواربار و کشاورزی برای حمایت از بیش از یک میلیون کشاورز در این فصل مداخله کند تا غذای کافی برای مردم سودان تولید شود.

پیش از این، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان با اشاره به اینکه موانعی برای کمک رسانی به غیرنظامیان آسیب دیده از جنگ وجود دارد، گفته بود امکاناتی که این آژانس در اختیار دارد، از تامین یک چهارم نیازهای شهروندان نیازمند سودانی فراتر نمی رود./العالم 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما