plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
کد مطلب : ۳۳۷۹۶

آیت‌الله سیستانی خواستار احترام متقابل بین پیروان ادیان و حفظ نهاد خانواده شد

آیت‌الله سیدعلی سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق در نامه‌ای خطاب به پاپ فرانسیس رهبرکاتولیک های جهان، خواستار افزایش تلاش‌ها برای نفی خشونت و توجه به حقوق و احترام متقابل بین پیروان ادیان و حفظ نهاد خانواده شد.
آیت‌الله سیستانی خواستار احترام متقابل بین پیروان ادیان و حفظ نهاد خانواده شد
به گزارش سرویس فرهنگ ایصال نیوز از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت الله سیستانی، مرجع عالی شیعیان عراق افزود: بعضی از جنبش‌های افراطی از حمله به کسانی که از نظر فکر یا عقیده با آن‌ها اختلاف دارند، دریغ نمی‌کنند.

وی در جواب نامه پاپ فرانسیس که به مناسبت دومین سالگرد سفرش به عراق و دیدارش با آیت الله سیستانی برای این مرجع تقلید ارسال کرد، افزود: من این نقش را برای همه مهم می‌دانم که به رفع این مظالم توجه بیشتری داشته باشند و تا جایی که می‌توانند برای رسیدن به عدالت و آرامش در جوامع مختلف تلاش کنند.

وی افزود: این تلاش ها قطعا به طور کلی به کاهش مظاهر نفرت و خشونت کمک می‌کند.

وی خطاب به رهبر کاتولیک های جهان نوشت: شما در نامه خود به برخی از موضوعات از جمله اهمیت تلاش‌های هماهنگ برای ترویج فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز، نفی خشونت و نفرت و ایجاد ارزش‌های هماهنگ بین مردم که مبتنی بر توجه به حقوق و احترام متقابل بین پیروان ادیان و گرایش‌های فکری مختلف است، اشاره کردید.

مرجع عالی شیعیان عراق ادامه داد: من با نظر شما در مورد لزوم تلاش بیشتر برای دفاع از مظلومان و ستمدیدگان در نقاط مختلف جهان با توجه به فجایعی که بسیاری از اقوام و گروه‌های قومی و اجتماعی در بسیاری از نقاط شرق و غرب زمین که در نتیجه آزار و اذیت فکری و مذهبی علیه آن‌ها و سرکوب آزادی‌های اولیه و فقدان عدالت اجتماعی متحمل می‌شوند، هم نظر هستم.

آیت الله سیستانی افزود: آنچه قبلاً در خصوص نقش اساسی ایمان به خداوند متعال و پیام‌های او و پایبندی به ارزش‌های والای اخلاقی برای غلبه بر چالش‌های بزرگ پیش روی بشریت بر آن تاکید شده است، اهمیت دارد.

وی افزایش جنبه‌های معنوی و اخلاقی سالم و حفظ نهاد خانواده را ضروری دانست و افزود: نیاز مبرم است که جنبه‌های معنوی و اخلاقی سالم افزایش یابد و نهاد خانواده و ارزش‌های آن همانگونه که خداوند در فطرت انسان قرار داده است حفظ شود.

آیت الله سیستانی با اشاره به آیه «ونفسٍ وما سوّاها فألهم‌ها فجورها وتقواها قد أفلح من زکّاها» که در آن بر رعایت تقوا تاکید شده است، افزود: توجه به تقوا که انسان به وسیله آن به کرامت الهی نائل می‌شود، ضروری است.

مرجع عالی شیعیان در پایان نامه خود خطاب به رهبر کاتولیک‌های جهان آورده است: در خاتمه دعا و تضرع خود را به درگاه خداوند متعال تکرار می‌کنم تا به همه ما توفیق دهد که در گفتار و عمل به درستی عمل کنیم و آن‌گونه که شایسته رحمت واسعه و بخشش بی‌کران او است، خیر و صلاح و آرامش را به همه بشریت عطا فرماید.

وی برای پاپ فرانسیس آرزوی تندرستی، سلامتی و بهبودی از علائمی که اخیراً به آن مبتلا شده بود است، کرد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما