plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۳۳۷۹۳

بارش سیل‌آسا در پکن حداقل ۲۰ قربانی گرفت

رسانه‌های دولتی در چین خبر دادند که در نتیجه بارش‌ شدید باران در پکن پایتخت این کشور، حداقل 20 نفر جان باخته و 19 نفر مفقود شده‌اند. رئیس‌جمهور چین به مقام‌های این کشور دستور داده که از هیچ تلاشی برای کمک به «افراد مفقود یا گیر افتاده» دریغ نکنند.
بارش سیل‌آسا در پکن حداقل ۲۰ قربانی گرفت
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، بارش سیل آسای باران در چین همچنان خبرساز است و رسانه‌ها روز چهارشنبه (امروز) از افزایش شمار قربانیان در پایتخت خبر دادند.

شبکه «تی آر تی وردلد» در گزارشی به نقل از رسانه‌های چینی از قبیل «سی سی تی وی» گزارش داد، شمار تلفات بارش شدید باران در پکن پایتخت چین به حداقل ۲۰ نفر افزایش یافته و ۱۹ نفر هم مفقود شده‌اند.

بنا بر این گزارش، یک واحد نظامی ارتش چین شامل ۲۶ نظامی و چهار بالگرد ارتش از روز سه شنبه (دیروز) در حال انجام عملیات امداد، ارسال کمک‌های غذایی و لباس به افراد گیر افتاده در سه قطار هستند که دچار مشکل شده و گیر افتاده‌اند.

در خبرها آمده بود که بارش شدید باران باعث شد که حداقل سه قطار در مناطق «منتوگو» و «فانگ شان» در پکن دچار سانحه شوند.

گفته می شود که حدود ۱۵ هزار نفر از ساکنان منطقه منتوگو به آب آشامیدنی دسترسی ندارند و مقام‌های چین با ارسال 45 تانکر آب در حال کمک به ساکنان هستند.

شی جین پینگ رئیس‌جمهور چین به مقام‌های این کشور دستور داده که از هیچ تلاشی برای کمک به «افراد مفقود یا گیر افتاده» دریغ نکنند، مجروحان را مداوا کنند و ضمن تسلا دادن به خانواده‌های قربانیان، تلفات را کاهش دهند.

روز دوشنبه تصاویری از وضعیت برهم ریخته از برخی قطارهای سریع السیر در نتیجه بارش شدید باران منتشر شد که نشان می‌داد برخی از قطارها برای ساعت‌های متمادی در خطوط ریلی گیر کرده و سرنشینان آنها به آب و غذا دسترسی نداشتند.

بارش شدید باران در پکن از روز شنبه آغاز شده و تبعات آن همچنان ادامه دارد.

گفته می شود که طی ۴۰ ساعت در پکن و مناطق اطراف آن، به حدی باران باریده که میزان آن از حجم بارش کل ماه جولای بیشتر بوده است.

مقام‌های چین، پیش از این برای مقابله با وضعیت ناشی از بارش سیل آسا در دو استان پکن و «هِبِی» وضعیت هشدار و آماده باش اعلام کردند و مسئولان هواشناسی در این کشور درباره احتمال سیل و رانش زمین هشدار داده‌اند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما