plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹
کد مطلب : ۳۳۵۹۸

رئیس سازمان جاسوسی انگلیس: رئیس واگنر در روزهای اخیر با پوتین چای خورده است

رئیس سازمان جاسوسی انگلیس می‌گوید رئیس واگنر در روزهای اخیر «با پوتین چای خورده است». رئیس MI6 گفت: هوش مصنوعی کار سازمان‌های اطلاعاتی را تکمیل می‌کند و جایگزین انسان‌ نخواهد شد.
رئیس سازمان جاسوسی انگلیس: رئیس واگنر در روزهای اخیر با پوتین چای خورده است
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از اسکای نیوز، سوالاتی پیرامون محل اختفای یوگنی پریگوژین، رئیس واگنر و اینکه آیا او حتی زنده است یا نه، در حال چرخش است. موسس گروه نظامی خصوصی ماه گذشته شورش کوتاه مدتی را رهبری کرد و نیروهای خود را به سمت مسکو فرستاد و بعدها تصور شد که به بلاروس تبعید شده است.

سر ریچارد مور، رئیس MI۶ سازمان جاسوسی انگلیس در پاسخ به این سوال که آیا پریگوژین هنوز زنده است یا خیر، گفت: "تا جایی که می‌توانیم بگوییم پریگوژین همین اطراف است."

وی افزود که رئیس واگنر در روزهای اخیر با ولادیمیر پوتین به صرف چای رفته است.

سر ریچارد مور گفت: "این چیزها حتی برای من مرموز است."

رئیس MI۶ همچنین از روس ها خواست تا با سرویس اطلاعاتی وی همکاری کنند.

مور در دومین سخنرانی خود از زمان انتخاب شدن به عنوان رئیس سرویس اطلاعات مخفی در سال ۲۰۲۰، گفت که دورنمای کمی برای بازگشت روسیه در اوکراین وجود دارد.

رئیس MI۶ هنگام ایراد سخنرانی خود در سفارت بریتانیا در پراگ، وضعیت کنونی اوکراین را به بهار پراگ در سال ۱۹۶۸ تشبیه کرد، زمانی که اتحاد جماهیر شوروی اصلاحات آزادسازی را لغو کرد.

مور گفت: من از روس‌ها دعوت می کنم تا دست در دست ما بگذارند.. اسرار آنها نزد ما محفوظ خواهد بود و با هم برای پایان دادن به خونریزی تلاش خواهیم کرد."

مور هشدار داد که چین و روسیه در حال رقابت برای تسلط بر فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی (AI) و محاسبات کوانتومی هستند.

او گفت که هوش مصنوعی کار سازمان‌های اطلاعاتی را تکمیل می‌کند و جایگزین انسان‌هایی که می‌توانند اسرار فراتر از دسترس فناوری را کشف کنند، نخواهند شد.

مور افزود: هوش انسانی در عصر هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای به عنوان چیزهایی تعریف می‌شود که ماشین‌ها نمی‌توانند انجام دهند، اگرچه باید انتظار داشته باشیم که مرز توانایی ماشین‌ها با سرعت خیره‌کننده پیشروی کند.

گفتنی است؛ به گزارش رویترز مردادماه سال پیش نیز «ریچارد مور»، رئیس سازمان جاسوسی خارجی انگلیس (ام آی ۶) ارزیابی کرده بود که انرژی و توان روسیه در تهاجم نظامی‌ به اوکراین، در حال تحلیل‌رفتن است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما