plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۸
کد مطلب : ۳۳۵۳
سلطانی‌فر در نشست با برخی از اعضای سمن‌های جوانان:

امیدواریم انتقال قدرت از نسل قدیم به نسل جدید با سرعت بیشتری انجام شود

سن مدیران استانی و ستادی خود را کاهش دادیم
وزیر ورزش و جوانان از ابلاغ مصوبه شورای عالی اداری کشور با امضای رئیس جمهور مبنی بر تعیین حداکثر سن مدیران کشوری خبر داد.
امیدواریم انتقال قدرت از نسل قدیم به نسل جدید با سرعت بیشتری انجام شود
به ایصال نیوز از وزارت ورزش و جوانان، دکتر مسعود سلطانی فر در نشست صمیمی با اعضای مجمع سمن های جوانان استان های سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و هرمزگان که عصر امروز با حضور محمد مهدی تندگویان معاون امور جوانان در ساختمان جوانان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، پس از استماع مسائل و موضوعات مختلف مطروحه اعضای مجع سمن های این استان ها، گفت: امروز ابلاغی با امضای رئیس جمهور که مصوبه شورای عالی اداری کشور است به دستم رسید مبنی بر اینکه سن مدیران کشوری نباید بیش از 50 سال باشد.

دکتر سلطانی فر با ابراز خوشحالی از این موضوع تصریح کرد: بر این اساس سن مدیران پایه و ستادی تا 45 سال، سن مدیران میانی تا 47 سال و سن مدیران ارشد تا 50 سال تایین شده است.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید از سال 92 این رویکرد جوان گرایی و استفاده از ظرفیت بانوان در مناصب مدیریتی را دنبال کرده و آقای رئیس جمهور تاکیدات جدی در نشست ها و جلسات مختلف در این خصوص به اقشار مختلف مسئولان وسیاستگذاران داشته اند که تعدادی از ارگان ها به این توصیه ها عمل کردند و تعدادی نیز بی تفاوت بودند. الان خوشحالیم که این موضوع به قانون تبدیل شد و شرایطی به وجود آمده از حضور جوانان در مناصب مدیریتی کشور بیشتر استفاده شود.

دکتر سلطانی فر با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان به صورت جدی این رویکرد دولت را دنبال کرده است,افزود: سن مدیران استانی و ستادی خود را کاهش دادیم به طوری که در حال حاضر 10 استان ما مدیران زیر ۴۰ سال دارند و مدیران کل حوزه جوانان زیر ۴۰ سال هستند. تنها وزارتخانه ای هستیم که 2 تن از معاونان آن را بانوان تشکیل می‌دهند و در فدراسیون ها نیز روسایی که ۲۸ تا ۳۰ سال سابقه حضور در آن فدراسیون داشتند نیز ضمن تشکر و قدردانی ما جای خود را به جوانان دادند.

وی ادامه داد: امیدواریم انتقال قدرت از نسل قدیم به نسل جدید با سرعت بیشتری انجام شود و این روند انتقال توأم با انتقال تجربه گرانبها از نسل قدیم به مدیران جوان باشد تا نسل جدید بتوانند مدیران و سکاندارانی موفق در نظام جمهوری اسلامی ایران باشند.

وزیر ورزش و جوانان به شرایط موجود کشور اشاره کرد و گفت: شرایط حال حاضر کشور اگر چه از لحاظ معیشتی, تورم, افزایش نرخ ارز و محدودیت در واردات, تاثیراتی بر زندگی مردم گذاشته و بخشی از جامعه را دچار مشکل کرده است اما از طرفی مدیران جوان را با شرایط سخت رو به رو کرده تا آنها با گوشت و پوست خود این شرایط سخت را تجربه کنند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در ۴۰ سال گذشته حتی در زمان جنگ تحمیلی هیچگاه این قدر محدودیت نداشتیم و حتی در زمان جنگ که اکثر مناطق کشور درگیر جنگ بود هیچ وقت صادرات نفت ما قطع نشد ولی الان شرایط خیلی سخت‌تر است . هم محدودیت صادرات را داریم و هم انتقال پول از همین درآمد‌های محدود نیز بسیار دشوار شده است.

دکتر سلطانی فر گفت: این شرایط خاص باعث شده تا از ظرفیت‌ها و خلاقیت ها و نبوغ جوانان کشور در همه بخش ها استفاده کنیم و از طرفی تلاش کنیم مواد و کالاهای مورد نیاز را وارد کشور کنیم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: با وجود همه این سختی ها از جهت تحکیم پایه های نظام برعکس اتفاقاتی که رقم خورده نگرانی نداریم. این فشارها و محدودیت‌ها همیشه باعث شده وحدت مردم بیشتر شود حتی مذاهب مختلف احزاب سیاسی و اقشار مختلف مردم در این شرایط با هم متحد می‌شوند و این وحدت موجب تقویت پایه‌های نظام خواهد شد. همیشه در زمان تهدیدات دشمن, مردم آن کشور موقتاً اختلافات را کنار می گذارند و در برابر دشمن خارجی متحد می‌شوند از این جهت شرایط خوبی در کشور وجود دارد.

وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: در این شرایط خاص راه برون رفت از بحران حضور در پای صندوق رای و تحقق دموکراسی است که امیدواریم در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی شاهد حضور اقشار و افراد مختلف با دیدگاه ها و تفکرات مختلف از همه طیف ها باشیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده که در سایه حکومت دینی می توان مردم سالاری دینی را تحقق بخشید. اگر بتوانیم این مسیری را که در ۴۰ سال گذشته طی کردیم را تداوم ببخشیم اصلا نباید نگران باشیم دشمن خدشه ای بر پیکره نظام اسلامی وارد کند.

دکتر سلطانی فر با بیان اینکه مسیر رشد و توسعه کشور از داخل شرایطی میگذرد که بستر مشارکت مردم در آن فراهم باشد افزود: سازمان‌های مردم نهاد یکی از مهم‌ترین ابزارهای مشارکت مردم در صحنه های مختلف هستند که انشالله با این سمت و سو تلاش می کنیم تا از طریق احزاب آزاد, رسانه های آزاد و ابزار دیگر راه مشارکت مردم را فراهم کنیم. هر زمانی که توانسته ایم مشارکت مردم در حمایت از نظام و کشور را فراهم کنیم به دستاوردهای خوبی رسیده ایم.

دکتر سلطانی فر خطاب به جوانان گفت: ما باید بر مبنای اشتراکات مان تعامل داشته باشیم آن وقت است که زمینه توسعه کشور را فراهم خواهیم کرد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: تاریخ نشان داده تهدیدات دشمن نمی تواند مردم ایران مایوس کند و هیچ کس نمی‌تواند مقابل اراده این ملت ایستادگی کند. مطمئن هستم در پایان این منازعه این ملت قهرمان ایران هستند که بار دیگر برگ زرینی در جهت حمایت از نظام و انقلاب اسلامی ایران ثبت خواهند کرد.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما