plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۱۴۹۶
گردهمایی هیات های اندیشه ورز جوانان، سمن ها و ورزشکاران استان همدان

سلطانی‌فر: شاهد رشد 25 برابری سازمان‌های مردم نهاد هستیم

رئیس‌جمهور انتقال آرام قدرت از مدیریت کنونی به نسل جدید را دنبال می کند
مسعود سلطانی فر روز پنجشنبه در گردهمایی هیات های اندیشه ورز جوانان، سمن ها و ورزشکاران استان همدان با اشاره به توجه جدی دولت تدبیر و امید به توانمندی نسل جوان و بانوان افزود: حجت الاسلام دکتر حسن روحانی بر فراهم شدن شرایط انتقال آرام قدرت از مدیریت کنونی به نسل جدید در امور اجرایی کشور تاکید دارد. 
سلطانی‌فر: شاهد رشد 25 برابری سازمان‌های مردم نهاد هستیم
به گزارش ایصال نیوز به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی، وزیر ورزش و جوانان در این گردهمایی گفت: 40 سال از حیات نظام مقدس جهوری اسلامی می گذرد و زمان انتقال تجربه با استفاده از همه ظرفیت های نظام و البته به آرامی فرا رسیده است. 
وی با بیان اینکه سازمان های غیردولتی مردم نهاد این انتقال تجربه را می تواند به خوبی اجرا کنند، افزود: شکل گیری، بلوغ و رشد این نهادها کمک می کند تا جریان انتقال قدرت به نسل جوان به خوبی و با ضریب بهره وری بالا انجام شود. 
سلطانی فر با اشاره به اینکه آمار سازمان های مردم نهاد در سال 92 و همزمان با آغاز به کار دولت تدبیر و امید یکصد سمن بود، اضافه کرد: با تلاش های صورت گرفته امروز این آمار به 2 هزار و 500 سازمان افزایش یافته که رشد 25 برابری را در 6 سال اخیر شاهد هستیم. 
وی به نتایج موثر فعالیت این سازمان ها در وقایع سال های اخیر اشاره کرد و گفت: در نا آرامی های دی ماه 96 حتی یک عضو از سازمان های مردم نهاد کشور دستگیر نشد. 
سلطانی فر افزود: سازمان های مردم نهاد حوزه جوانان جمعیتی چند میلیونی را تشکیل می دهند که زمینه تحقق خواسته ها و ایده های آنان نه از طریق ناآرامی، بلکه توسط سازمان های مردم نهاد صورت می گیرد.

اوقات فراغت 50 میلیون ایرانی با لیگ برتر پر می شود 
وزیر ورزش و جوانان گفت: اوقات فراغت 50 میلیون ایرانی با تماشا و پیگیری مسابقات و اخبار 16 تیم لیگ برتر فوتبال کشور پر شده است. 
سلطانی فر اظهار داشت: هزینه تیم های لیگ برتری به هیچ عنوان توسط دولت و از محل بودجه عمومی دولت و ردیف های مختلف تامین نمی شود. 
وی بیان کرد: این تیم ها از طریق سامانه های هواداری و اسپانسرهای مالی تامین می شوند و 6 هزار میلیارد ریال هزینه مجموع آنها در یک فصل است. 
سلطانی فر خاطرنشان کرد: غنی سازی اوقات فراغت 50 میلیون ایرانی توسط این تعداد تیم در شرایطی است که اگر از حوزه هنر یا سایر بخش ها بخواهیم این اوقات فراغت را فراهم سازیم به چند برابر این مقدار هزینه اعتبار نیاز است. 
وی اضافه کرد: ورزش ارزان ترین راه برای ارتقا سطح سلامت مردم به شمار می رود و مقدار قابل توجهی از هزینه های درمانی را کاهش می دهد. 
وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: اگر می خواهیم جامعه ای پویا و پرتحرک داشته باشیم باید ورزش را به صورت فراگیر توسعه دهیم. 
وی کارنامه ورزش کشور را در سال گذشته موفق ارزیابی و اضافه کرد: سال قبل در تمامی رویدادهای بین المللی موفق عمل کردیم و حضوری تاریخی و غیر قابل تصور در جام جهانی و درخشش مطلوبی در بازی های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا و نیز مسابقات جهانی داشتیم. 
سلطانی فر سال با بیان اینکه امسال برای کسب حداکثر سهمیه المپیک 2020 باید تلاش شود، گفت: تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی یکی دیگر از اولویت های اجرایی وزارت ورزش و جوانان است.
وی یادآوری کرد: سال گذشته با وجود اینکه پیش بینی بهره برداری از 500 طرح ورزشی را داشتیم اما در نهایت 700 طرح ورزشی در نقاط مختلف کشور افتتاح شد. 
وی پیش بینی کرد که در سال جاری بسیاری از طرح های ورزشی به بهره برداری رسیده و زمینه بروز استعدادها در مناطق مختلف ایران فراهم شود. 
سلطانی فر با اشاره به اعمال تحریم های جدید نفتی توسط آمریکا علیه کشورمان، گفت: اینگونه اقدامات در طول 40 سال گذشته سابقه دار، اما نتیجه آن تقویت روحیه وحدت و غرور ملی در بین ایرانیان بوده است. 
وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: اقدام آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای ایجاد تنش در داخل کشور است اما در این شرایط همه ارکان نظام و مردم به صحنه آمدند و با صلابت و استواری در مقابل این موضع گیری آمریکا ایستادند. 
وی اظهار داشت: موضع گیری آمریکا موجب شد که سپاه بیش از گذشته در دل مردم جا پیدا کند و مردم عاشقانه احساسات عمیق خود را در نهادهای انقلابی به خصوص این نهاد مقدس ایجاد کردند و این امر موجب تقویت غرور ملی شد. 
انتهای پیام /* 
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما