plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۳۳۴۶۳
در دیدار نایب‌رئیس مجلس فلسطین با رئیس مجلس شورای اسلامی

قالیباف: اسرائیل تصور می‌کرد با گذشت زمان، موضوع فلسطین به فراموشی سپرده می‌شود، اما هرگز این اتفاق نیفتاد

نایب‌رئیس مجلس فلسطین: حاج‌قاسم سلیمانی، در مسیر آزادسازی فلسطین جان خود را فدا کرد
رئیس مجلس شورای اسلامی جوانان نسل امروز فلسطین را در راه مبارزه با رژیم صهیونیستی مصمم‌تر از گذشته دانست و گفت: اسرائیل تصور می‌کرد با گذشت زمان، موضوع فلسطین به فراموشی سپرده می‌شود، اما هرگز این اتفاق نیفتاد. این به برکت مبارزات امام (ره) و شهدا در این مسیر رخ داده است، مانند مناسبتی همچون روز قدس که همواره موضوع فلسطین را زنده نگه می‌دارد.
قالیباف: اسرائیل تصور می‌کرد با گذشت زمان، موضوع فلسطین به فراموشی سپرده می‌شود، اما هرگز این اتفاق نیفتاد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز از خانۀ ملت، علی احمد فیصل، نایب‌رئیس مجلس فلسطین، صبح امروز (سه‌شنبه، 20 تیرماه) در حاشیۀ برگزاری مجمع مجالس آسیایی (APA) با دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر قالیباف در ابتدای این دیدار با بیان اینکه در بیش از 70سالی که رژیم صهیونیستی فلسطین را اشغال کرده است، تنها یک راه برای نجات وجود داشته است، گفت: راه مقاومت و مبارزه با رژیم صهیونیستی، برای نابودی کامل این رژیم، تنها راه مواجهه با این رژیم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: ایران همواره معتقد است برگزاری انتخابات میان مسلمانان، مسیحیان و یهودیان و افرادی که به‌طور کامل به فلسطین تعلق دارند، می‌تواند یک دولت مستقل فلسطینی را تشکیل دهد. تحقق این پیشنهاد نیز منوط به مبارزه است. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، فلسطین باید از بحر تا نهر باشد.

قالیباف جوانان نسل امروز فلسطین را در راه مبارزه با رژیم صهیونیستی مصمم‌تر از گذشته دانست و گفت: اسرائیل تصور می‌کرد با گذشت زمان، موضوع فلسطین به فراموشی سپرده می‌شود، اما هرگز این اتفاق نیفتاد. این به برکت مبارزات امام (ره) و شهدا در این مسیر رخ داده است، مانند مناسبتی همچون روز قدس که همواره موضوع فلسطین را زنده نگه می‌دارد.

دکتر قالیباف ادامه داد: زمانی فلسطینیان با سنگ مبارزه می‌کردند، اما امروز همین جوانان 20ساله هستند که دستشان پر است و در مناطق اشغالی و غزه با موشک به مصاف اسرائیل می‌روند و از فرماندهان این جبهه محسوب می‌شوند. رئیس مجلس افزود: امروز به وحدت همۀ گروه‌های فلسطینی، امت اسلامی و کشورهای مسلمان نیاز داریم تا به پیروزی نهایی فلسطین دست پیدا کنیم.

نایب‌رئیس مجلس فلسطین: حاج‌قاسم سلیمانی، در مسیر آزادسازی فلسطین جان خود را فدا کرد

علی احمد فیصل نیز در این دیدار با قدردانی از مجلس شورای اسلامی برای میزبانی این دوره از اجلاس و حمایت همیشگی جمهوری اسلامی ایران از ملت فلسطین، روابط بین ملت فلسطین و ایران را رابطۀ مستحکمی دانست و گفت: زمانی جمهوری اسلامی ایران سفارت رژیم صهیونیستی را به سفارت فلسطین تغییر داد و پرچم کشور ما را بر آن برافراشت. امام (ره) نیز آخرین جمعۀ ماه مبارک رمضان را به‌عنوان روز قدس نام‌گذاری کرد که درک ایشان از اهمیت مسئله فلسطین را نشان می‌دهد.

وی افزود: ملت فلسطین همواره برای آزادسازی قدس و برافراشتن پرچم این کشور در قدس تلاش می‌کند، چنانکه جمهوری اسلامی نیز همواره در این مسیر حامی و در کنار ملت فلسطین بوده است. از سوی دیگر، شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی، فرماندۀ عزیز سپاه قدس، نیز در مسیر آزادسازی فلسطین جان خود را فدا کرد.

نایب‌رئیس مجلس فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی تلاش دارد در راستای پیاده‌سازی طرح و پروژه خود مبنی‌بر الحاق کرانۀ باختری و قدس به رژیم‌صهیونیستی و ایجاد یک دولت یهودی کامل در سرتاسر اراضی اشغالی اقدام کند. از سوی دیگر، این رژیم به‌شکل روزمره جنایاتی را علیه مردان، زنان و کودکان در تمام مناطق قدس مرتکب می‌شود و تجاوزهای نظامی را علیه غزه صورت می‌دهد. این جنایات در ادامۀ تبعیض نژادی در سرزمین‌های 1948 است و اجازۀ مراجعت پناهندگان به سرزمین‌های خود را نمی‌دهد.

وی افزود: ملت فلسطین بر خود واجب می‌داند تا در مسیر مقاومت باقی بماند تا به اشغالگری و کشتارهای روزانه این رژیم پایان دهد و درنهایت اهداف این ملت به نتیجه برسد و سرزمینی به پایتختی قدس حفظ شود تا پناهندگان به کشور خود مراجعت کنند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما