plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۳۳۴۳۱
فرمانده کل ارتش خبر داد

سامانه شبیه‌ساز جنگال میگ ۲۹ عملیاتی شد

شبیه‌ساز جنگال میگ ۲۹ آزمایش‌های موفقی را پشت سر گذاشته است
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعلام این خبر که سامانه شبیه‌ساز جنگال میگ ۲۹ عملیاتی شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفت، گفت: این سامانه طی روزهای آینده به پایگاه‌هایی که هواپیمایی میگ ۲۹ دارند، تحویل می‌شود.
سامانه شبیه‌ساز جنگال میگ ۲۹ عملیاتی شد
به گزارش سرویس علمی ایصال نیوز، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی صبح امروز به همراه امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش و امیر سرتیپ علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش آجا، با حضور در دانشگاه هوایی شهید ستاری، از بخش‌های مختلف این یگان بازدید و روند تربیت و آموزش دانشجویان این دانشگاه را مورد ارزیابی قرار داد.

امیر سرلشکر موسوی در نشست صمیمانه هم‌اندیشی با فرماندهان، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه شهید ستاری، گفت: دانشگاه شهید ستاری علاوه براینکه قطب هوانوردی کشور است، در بحث جنگال، پهپاد و سایبر سرآمد بوده و مرجعیت دارد.

فرمانده کل ارتش در بازدید از سامانه‌های جنگ الکترونیک هواپیماها، از جمله سامانه شبیه‌ساز جنگ الکترونیک جنگنده میگ ۲۹ که در حاشیه این بازدید عملیاتی شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفت، از دانشگاه هوایی شهید ستاری به عنوان یک دانشگاه پیشرو و مفتاح چالش‌های نیروی هوایی ارتش و حتی ارتش یاد کرد و افزود: دانشگاه هوایی شهید ستاری از ابتدا در حوزه اختراعات و ساخت محصولات جدید مورد استفاده صنایع هوایی و کشور پیشرو بوده و کارهای بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است.

امیر سرلشکر موسوی با اشاره به ساخت شبیه‌سازهای آموزشی توسط نیروی هوایی ارتش اظهار کرد: ساخت و تولید شبیه‌ساز آموزشی جنگ الکترونیک هواپیمای میگ ۲۹ که قبلاً مشابه آن برای هواپیماهای دیگر نیز ساخته شده است، هم از لحاظ جنگ الکترونیک و هم از باب تدابیر و تاکیدات فرماندهی معظم کل قوا به این حوزه، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که توسط نخبگان نیروی هوایی ارتش در دانشگاه هوایی شهید ستاری تولید شده است.

وی با بیان اینکه شبیه‌ساز جنگال میگ ۲۹ آزمایش‌های موفقی را پشت سر گذاشته است و با ورود به عرصه تمرین و عملیات حتماً در ارتقاء توان رزم نیروی هوایی ارتش موثر خواهد بود، خاطرنشان کرد: دانشگاه شهید ستاری این آمادگی را دارد در صورت نیاز در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف مرتبط با صنایع دفاع و سایر نیروهای مسلح کمک کند و هم‌افزایی داشته باشد.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: یک جمع بسیار خوب، مومن، با انگیزه، دانشمند و پرتلاش در این دانشگاه دور هم گرد آمده است و هر محصولی که در این دانشگاه تولید و ساخته می‌شود باعث افتخار، عبور از یک گلوگاه و یک چالش برای نیروهای مسلح است و ما خداوند بزرگ را شاکر هستیم و از همه عزیزانمان در نیروی هوایی ارتش و این دانشگاه قدردانی و تشکر می کنیم.

بر اساس این گزارش، سامانه شبیه‌ساز جنگ الکترونیک جنگنده میگ ۲۹ طی روزهای آینده به پایگاه‌هایی که هواپیمایی میگ ۲۹ دارند، تحویل می‌شود.

سرتیپ واحدی: سامانه شبیه‌ساز جنگ الکترونیک هواپیماهای مختلف را ساخته‌ایم

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در حاشیه بازدید فرمانده کل ارتش از دانشگاه شهید ستاری و بهره‌برداری از شبیه‌ساز جنگ الکترونیک جنگنده میگ ۲۹، با بیان اینکه شاهد اتفاقات بسیار خوبی در دانشگاه هوایی شهید ستاری هستیم، گفت: با توجه به وجود اساتید و دانشمندانی که در دانشگاه هوایی شهید ستاری وجود دارد اتفاقات بسیار خوبی در این دانشگاه رخ داده است.

وی افزود: دانشگاه هوایی شهید ستاری مهد علم و دانش این نیرو است و تمام تلاش ما این است که با کمک دانشگاه هوایی شهید ستاری، بتوانیم نیروی هوایی دانشمند در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را تحویل نظام بدهیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش ضمن خداقوت به کارکنان، اساتید و فرماندهان این دانشگاه اظهار کرد: امروز مساله جنگ الکترونیک برای ما بسیار حائز اهمیت است و در این راستا سامانه شبیه‌ساز جنگ الکترونیک برای هواپیماهای مختلف اعم از هواپیماهای اف ۴، سوخو ۲۴ و سایر جنگنده‌ها در دانشگاه هوایی شهید ستاری ساخته و تحویل پایگاه‌ها شده است.

سرتیپ واحدی گفت: امروز نیز شبیه‌ساز جنگ الکترونیک هواپیمای میگ ۲۹ عملیاتی شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این شبیه‌ساز توسط خلبانان زبده این نیرو با موفقیت آزمایش و به سرانجام رسیده و به‌زودی به یگان‌هایی که دارای هواپیماهای میگ ۲۹ هستند، تحویل داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه جنگ الکترونیک از جنگ‌های آینده و برای ما بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: وقتی که خلبانان ما در جنگ الکترونیک تجربه بالایی داشته باشند، می‌توانند خودشان را در مقابل هر اتفاقی ایمن کنند و نقاط و اهدافی را که در ماموریت‌ها به آنها سپرده می‌شود با دقت بالا مورد اصابت قرار دهند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: سیستم جنگ الکترونیک عامل ارتقاء توان عملیاتی یگان‌های ما و یکی از کارهای ارزنده‌ای است که در دانشگاه هوایی شهید ستاری اتفاق افتاده است.

سرتیپ واحدی تصریح کرد: دانشگاه هوایی شهید ستاری وارد مرحله ساخت نیازمندی‌های نیروی هوایی ارتش شده است و در این حوزه به دستاوردهای بسیار خوبی دست یافته که در آینده‌ای نزدیک از آنها رونمایی خواهد شد.

فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری: به دنبال تولید علم نافع هستیم

امیر سرتیپ دوم خلبان مروی نام فرمانده دانشگاه علوم فنون هوایی شهید ستاری در حاشیه مراسم بهره‌برداری از سامانه شبیه‌ساز جنگ الکترونیک میگ ۲۹ گفت: سامانه شبیه‌ساز جنگ الکترونیک همه هواپیماهای از جمله اف ۴، سوخو ۲۴ و... به همت پژوهشگران، فراگیران و فرماندهان این دانشگاه تمدن‌ساز تولید شده است امروز نیز سامانه شبیه‌ساز جنگال هواپیمای میگ ۲۹ عملیاتی شد و طی روزهای آینده به پایگاه‌های عملیاتی ارسال و مورد استفاده خلبانان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: پیش از واگذاری این سامانه به پایگاه‌ها، خلبانان هواپیماهای مربوطه با حضور در دانشگاه شهید ستاری، آزمون‌های مرتبط با حوزه جنگ الکترونیک هواپیمای مورد نظر را با موفقیت به اتمام رسانده‌اند.

فرمانده دانشگاه علوم فنون هوایی شهید ستاری با بیان اینکه شعار دانشگاه شهید ستاری، «دانشگاه تمدن‌ساز» است و این دانشگاه برای دستیابی به فناوری روز دنیا روی لبه دانش روز حرکت می‌کند، اظهار کرد: ما برای دستیابی به علم روز دنیا تمام توان خود را به‌کار گرفته و تمام نیازهایمان را با اتکا به توان داخلی، دانشمندان و نخبگان جوان کشور ساخته و تولید کرده‌ایم و امروز ساخت این شبیه‌ساز اتفاق بسیار خوبی در این زمینه است که در این دانشگاه به سرانجام رسیده است.

سرتیپ مروی‌نام با بیان اینکه ما به‌روزترین فناوری و علم روز را به پایوران و فراگیران خودمان در حوزه دانش و پژوهش آموزش می‌دهیم و این کار به صورت همزمان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: ما با سه کلید واژه مرجعیت، محوریت و پیشرو بودن به دنبال فتح منزل تمدن‌سازی هستیم و در حوزه شبیه سازها، هواپیمای بدون سرنشین و سایر سامانه‌های مرتبط با این با این حوزه، دانشگاه شهید ستاری به بلوغ کامل رسیده و توانسته است با نیروهای مسلح و سایر بخش‌های کشور تعامل داشته باشد.

وی تصریح کرد: تولید علم نافع منزل بعدی ما در دانشگاه شهید ستاری است که قابلیت و توانمندی آن را داریم و در آینده نزدیک خبرهای بسیار خوبی را از نیروی هوایی ارتش در حوزه علم نافع که مدنظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

فرمانده دانشگاه علوم فنون هوایی شهید ستاری در ادامه با اشاره به صرفه بودن ساخت سامانه‌های شبیه‌ساز جنگالی اظهار کرد: رونمایی و ساخت سامانه‌های شبیه‌ساز جنگالی هواپیماها باعث صرفه‌جویی بسیار بالای در حوزه نیروی انسانی، تجهیزات و هزینه مادی شده است و نیروی هوایی ارتش در این زمبنه نیز جزو اولین‌هاست.

سرتیپ شیخ: دانشگاه شهید ستاری مرجع نیروهای مسلح در حوزه هوانوردی است

امیر سرتیپ علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش در حاشیه بازدید فرمانده کل ارتش از دانشگاه هوایی شهید ستاری گفت: کارهای خوبی در حوزه تربیتی، آموزشی و پژوهشی در این دانشگاه انجام شده است و عناصر مرتبط در این سه حوزه توانسته‌اند هم‌افزایی و همگرایی خوبی را در راستای انجام ماموریت انجام دهند.

وی با بیان اینکه دانشگاه شهید ستاری در حوزه تحقیق و سایر حوزه‌ها گام‌های بسیارخوبی برداشته است، افرود: در حوزه آموزش نیز تغییرات و بروز رسانی‌های بسیار خوبی انجام شده و به عنوان مرجع تربیت و آموزش خلبانی در کشور جایگاه خود را تثبیت کرده است و در حوزه پژوهش نیز ارتباط حوزه فناوری و نیاز را با ماموریت نیروی هوایی به خوبی برقرار کرده است.

معاون تربیت و آموزش ارتش تصریح کرد: امروز دانشگاه شهید ستاری به عنوان یک قطب در حوزه‌های علمی، آموزش و تحقیق و پژوهش مطرح بوده و مرجع نیروهای مسلح در حوزه هوانوردی است و امید است در آینده نیز به کانون علوم فضایی نیروهای مسلح تبدیل شود.ا یر نا

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما