plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۳۳۳۵
مسکو و شنبه های اعتراض

شهردار مسکو اعلام کرد پلیس آماده برخورد با هرگونه بی نظمی است

معترضان برای تظاهرات شنبه مجددا آماده می شوند
به گفته شهردار مسکو در انتخابات مجلس محلی مسکو کاندیداها برای 45 کرسی مجلس رقابت می کنند و برای هر کرسی 5 کاندیدا جهت رقابت تایید شده اند. در مقابل، مخالفان می گویند با ردصلاحیت مخالفان هیچ فرصتی برای رقابت برابر وجود ندارد.شهردار مسکو و پلیس شهر برگزاری هرگونه تظاهراتی را در مسکو ممنوع اعلام کرده اند و به شهروندان مسکو توصیه کرده اند با برهم زنندگان نظم عمومی همراهی نکنند.
شهردار مسکو اعلام کرد پلیس آماده برخورد با هرگونه بی نظمی است
به گزارش ایصال نیوز، «سرگی سوبیانین» شهردار مسکو و هم پیمان پوتین اعلام کرد پلیس با هرگونه بی نظمی و اغتشاش مخالفان در مسکو پایتخت روسیه برخورد خواهد کرد. شهردار مسکو که پس از سرکوب تظاهرات شنبه گذشته مخالفان در مسکو سخن می گفت، تاکید کرد مخالفان، رد صلاحیت داوطلبان شورای شهر مسکو را بهانه قرار داده و قصد داشتند در نظم عمومی اخلال کنند.
شهردار مسکو، از عملکرد پلیس ضد شورش برای سرکوب و دستگیری حدود 1000 تن از مخالفان تشکر کرد و حضور پلیس ضد شورش در خیابانهای مسکو را انجام وظیفه دانست. وی مخالفان را عامل حوادث شنبه گذشته در مسکو دانست.
مخالفان و سازمان دهندگان تظاهرات مسکو مدعی هستند که مقامات مسکو تمام کاندیداهای مخالف دولت  برای انتخابات مجلس محلی مسکو را رد صلاحیت کرده است و هیچ فرصتی را برای رقابت آنها باقی نگذاشته است. انتخابات مجلس محلی مسکو 8 سپتامبر برگزار خواهد شد.
فعالان بازداشت شده مجددا از زندان، طرفداران خود را  به حضور اعتراضی در روز شنبه آینده در خیابانهای مسکو فراخوانده اند.
شهردار مسکو و پلیس شهر برگزاری هرگونه تظاهراتی را در مسکو ممنوع اعلام کرده اند و به شهروندان مسکو توصیه کرده اند با برهم زنندگان نظم عمومی همراهی نکنند.
به گفته شهردار مسکو در انتخابات مجلس محلی مسکو کاندیداها برای 45 کرسی مجلس رقابت می کنند و برای هر کرسی 5 کاندیدا جهت رقابت تایید شده اند. در مقابل، مخالفان می گویند با ردصلاحیت مخالفان هیچ فرصتی برای رقابت برابر وجود ندارد.
عصر ایران نیز در این رابطه نوشت: معترضان دلیل رد صلاحیت‌ها را "مسائل سیاسی" عنوان کرده‌اند، اما مقامات محلی می‌گویند نامزدهای رد صلاحیت شده نتوانسته‌اند تعداد کافی امضا برای حمایت از نامزدی خود جمع کنند و برخی از این کاندیدهای رد صلاحیت شده در انتخابات 8 سپتامبر، در گذشته توسط دولت بازداشت شده‌اند. حدود 30 نفر از کاندیدای انتخابات، رد صلاحیت شده اند.
گفتنی است سایت تابناک نیز در گزارشی از دستگیری یکی از رهبران تظاهرات اعتراضی مسکو در جمعه گذشته خبر داد و نوشت: پلیس مسکو چندین نفر از جمله دمیتری گودکف را قبل از برگزاری تظاهرات بازداشت کرد. گودف جمعه قبل گفته بود که دغدغه مخالفان حکومت روسیه فراتر از انتخابات است.
انتهای پیام/*
 
۱
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما