plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
کد مطلب : ۳۳۱۵۰

دیدار باقری و مورا: تحولات مثبت در ارتقاء سطح روابط بین الملل

شبکه خبری سی ان ان آمریکا به نقل از یک منبع دیپلماتیک گزارش داد: به نظر می رسد گفت‌گوی دو روزه در دوحه بین انریکه مورا، دیپلمات اتحادیه اروپا و علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران، به تحولات مثبت در بسیاری از موضوعات منجر شده است.
دیدار باقری و مورا: تحولات مثبت در ارتقاء سطح روابط بین الملل
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، شبکه خبری سی ان ان آمریکا نوشت: به نظر می رسد حرکت رو به جلو برای احیای مذاکرات پیرامون برنامه هسته ای رو به رشد ایران، ایجاد شده است.

این شبکه تلویزیونی آمریکا به نقل از یک منبع دیپلماتیک که نام آن را فاش نکرده است، روز پنجشنبه نوشت: گفتگوهای ایران و اتحادیه اروپا در روز چهارشنبه بر روی نکات کلیدی از جمله سطوح غنی سازی هسته ای و همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی متمرکز بود.

سی ان ان به نقل از این منبع افزود: به نظر می رسد گفتگوی دو روزه در دوحه میان انریکه مورا دیپلمات اتحادیه اروپا و علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران، به تحولات مثبت در بسیاری از موضوعات منجر شده و محیط فعلی برای کاهش تنش مثبت بوده است.

این منبع ادامه داد: ایرانی‌ها با اروپایی‌ها و به صورت غیرمستقیم با آمریکایی‌ها گفت‌وگو کرده‌اند. این مذاکرات با حمایت قطری‌ها منجر به تحولات مثبت در بسیاری از مسائل مربوط به دو طرف شده و در ارتباط با برجام و مساله زندانیان حرکت رو به جلو ایجاد کرده است.

پیش از این، انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پستی توئیتری از گفتگوهای فشرده دو روزه خود با علی باقری معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در دوحه خبر داد.

وی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: گفت و گوها در مورد طیف وسیعی از مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، از جمله راه‌های موجود پیش روی مذاکرات برجام و استراتژی‌های مربوط به حوزه خلیج فارس مورد بحث قرار گرفت.

علی باقری نیز روز چهارشنبه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: جلسه‌ای جدی و سازنده با انریکه مورا معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دوحه داشتم. در مورد طیفی از موضوعات از جمله مذاکرات رفع تحریم‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختیم./العالم

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما