plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷
کد مطلب : ۳۲۹۸۶

هفت کارگاه تخلیه کننده پساب در زاینده‌رود در فلاورجان اصفهان پلمب شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست فلاورجان اصفهان گفت: هفت کارگاه بازیافت و شست‌وشوی ضایعات و پلاستیک که اقدام به تخلیه پساب در حریم و بستر رودخانه زاینده‌رود در محدوده این شهرستان می‌کردند، شناسایی و پلمب شدند.
هفت کارگاه تخلیه کننده پساب در زاینده‌رود در فلاورجان اصفهان پلمب شد
به گزارش سرویس استان اصفهان ایصال نیوز، رضا محمدی روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: چهار واحد از بین این واحدها، اقدام به لوله‌گذاری از زیر خاک و جاده به سمت رودخانه زاینده‌ رود کرده بودند که پس از شناسایی، لوله‌های انتقال پساب جمع آوری شد.

وی اظهار داشت: با همکاری و اقدام دادستان و سایر مسوولان شهرستان فلاورجان و بازدیدهای میدانی صورت گرفته، این کارگاه‌ها بدلیل آلایندگی و تخلیه پساب فاضلاب در رودخانه، متخلف شناخته شدند و دستور پلمب و جمع آوری لوله‌های حامل پساب به رودخانه صادر شد.

محمدی با بیان اینکه این واحدهای شست و شوی ضایعات در حریم و حاشیه رودخانه زاینده رود از محدوده فلکه نماز فلاورجان به سمت دُرچه مستقر بودند، اضافه کرد: این کارگاه‌ها بدلیل فعالیت آلایندگی و تاثیر بر محیط زیست زاینده‌رود و محدوده شهری فلاورجان براساس ضوابط و قانون پلمب شدند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد دیگری از واحدهای شست و شوی ضایعات که پساب خود را در حریم رودخانه زاینده‌رود تخلیه می‌کنند نیز شناسایی شده اند و اقدام‌های لازم برای پلمب آنها در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه اداره حفاظت محیط زیست فلاورجان خواهان برخورد قاطع مراجع قضایی با متخلفان در این زمینه است، گفت: تخلیه پساب حاصل از فعالیت صنعتی و کارگاهی مانند شست وشوی ضایعات در محیط زیست، آلودگی میکروبی و شیمیایی به همراه دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فلاورجان افزود: این آلاینده ها بویژه اگر تجمعی باشد، تاثیر مخربی بر محیط زیست و سلامت انسان و حیات وحش می گذارد.

وی ادامه داد: در این سال ها که جاری بودن آب در رودخانه زاینده‌رود بصورت مقطعی است، ورود پساب های صنعتی به حریم و بستر آن هم در شرایط جاری بودن آب و هم خشک شدن بستر آن به محیط زیست آسیب وارد می کند.

محمدی با اشاره به فعالیت حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ واحد بازیافت و ضایعات در شهرستان فلاورجان، اضافه کرد: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان از ۲سال گذشته پیگیری های زیادی برای شناسایی این واحدها و ساماندهی آنها انجام داد اما این کار بطور کامل انجام نشد و در نهایت آن را به شهرداری ها و دهیاری ها ارجاع دادیم.
به گفته وی، بیشتر بهره برداران این کارگاه ها اتباع خارجی و مالکان واحدها، ایرانی هستند و با وجود پیگیری های صورت گرفته، شناسایی و یافتن بسیاری از این مالکان میسر نشد.

وی با بیان اینکه در این مدت، بررسی های کارشناسی و بازدیدهای میدانی نشان داد که تعدادی از این واحدها پساب کارگاهی را به روش های مختلف مانند لوله گذاری یا انتقال با تانکر در حریم رودخانه زاینده‌رود تخلیه می کنند، تصریح کرد: با توجه به اهمیت این موضوع و حفظ سلامت مردم و محیط زیست، اداره حفاظت محیط زیست فلاورجان در این زمینه اقدام و گزارش آن را به دستگاه های دیگر و دادستانی ارسال کرد.

محمدی خاطرنشان کرد: تعدادی از این کارگاه ها مدعی بودند که پساب خود را بمنظور امحا کردن به تصفیه‌خانه های فاضلاب منتقل می کنند اما مدارک مستندی در این زمینه وجود نداشت.

شهرستان فلاورجان با حدود ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۰ کیلومتری غرب اصفهان است. رودخانه زاینده‌رود در مسیر خود از محدوده این شهرستان به سمت شهر اصفهان عبور می‌کند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما