plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۳۲۹۶۰
در همایش تبیین فرمایشات رهبر انقلاب

رئیس دفتر فرماندهی کل قوا: امروز به قدرت بازدارندگی در جهان رسیده‌ایم

میزان رشد علمی کشور باید سرعت گیرد
سردار محمد شیرازی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خودکفایی را شروع کردیم و این کار از نیروی هوایی آغاز شد، عنوان کرد: قطعات و هواپیما در همین دانشگاه ستاری ساخته می‌شود. خودکفایی و بومی سازی موجب شده که امروز به قدرت بازدارندگی نه در منطقه بلکه در جهان رسیده‌ایم.
رئیس دفتر فرماندهی کل قوا: امروز به قدرت بازدارندگی در جهان رسیده‌ایم
به گزارش سرویس سیاسی ایصال نیوز، رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا روز سه‌شنبه در همایش تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب که به میزبانی دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شد، گفت: دانشگاه شهید ستاری بنیان‌گذار اقدامات اندیشمندانه و خودکفایی است و اگر به تدابیر فرمانده کل قوا در همین دانشگاه توجه کنیم، تابلو پیشرفت کشور مشخص می‌شود.

وی افزود: مراسم ۱۹ بهمن (سالروز بیعت تاریخی همافران با امام خمینی در سال ۵۷) فرصت‌های بسیار مغتنمی است و مقام معظم رهبری هم هر سال می‌فرمایند که این مراسم سر جای خود باشد. ایشان فرمودند ۱۹ بهمن، پیش‌قراول ۲۲ بهمن بوده است ولی به این موضوع کم پرداختیم.

سرتیپ شیرازی گفت: تمام تکیه طاغوت به ارتش بود و وقتی کارکنان نیروی هوایی با امام خمینی (ره) دیدار کردند، قدرت طاغوت شکست. این دیدار یک کار انقلابی بود. هر سال ۱۹ بهمن سرآغاز حرکت ۲۲ بهمن دیگری است.

رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: به کلمه کلمه تدابیر و فرمایشات رهبری در روز ۱۹ بهمن هر سال باید توجه داشت و برای آن همایش برگزار کرد و مقاله داد تا به عمق تدابیر ایشان پی ببریم.

وی بیان کرد: تدابیر رهبر معظم انقلاب، همه جانبه، عمیق، مستند و بر اساس مبانی است و ما باید آنها را درک کرده و اجرا کنیم. از سویی تا زمینه اجرای تدابیر نباشد، ایشان به آن اشاره نمی‌کنند. ایشان تاکید دارند در هر کاری باید همه جوانب آن دیده شود و کار باید سر وقت انجام شود.

رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خودکفایی را شروع کردیم و این کار از نیروی هوایی آغاز شد، عنوان کرد: قطعات و هواپیما در همین دانشگاه ستاری ساخته می‌شود. خودکفایی و بومی سازی موجب شده که امروز به قدرت بازدارندگی نه در منطقه بلکه در جهان رسیده‌ایم.

سرتیپ شیرازی افزود: مطالبه رهبر انقلاب این است که امروز به توانمندی و ظرفیت خود بپردازیم. اتکای ایشان به نیروی انسانی است و نیروی انسانی ما در ارتش باید به شهید ستاری تبدیل شود. این مهم، شدنی است. البته فرمانده معظم کل قوا درباره شناخت توان سربازان وظیفه نیز تاکید دارند. انتظارات ایشان هم شدنی است.

وی خاطرنشان کرد: میزان رشد علمی کشور هم باید سرعت گیرد. دشمن هم تلاش می‌کند تا ایرانی پیروز نشود و هرچه ما موفق‌تر شویم دشمن بیشتر مأیوس می‌شود.


طراحی و ساخت موتورهای هوایی توربینی و پیستونی در نیروی هوایی ارتش

فرمانده نیروی هوایی ارتش نیز در این مراسم گفت: اقدامات ارزشمندی در نیروی هوایی ارتش در اجرای فرمان مقام معظم رهبری در زمینه طراحی و ساخت موتورهای توربینی و پیستونی و تولید فیوزهای هوشمند با هدف ارتقای توان نقطه زنی در لایه‌های مورد نظر انجام شده است.

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی افزود: نوزدهم بهمن ماه و شرفیابی‌هایی که از سال ۵۷ تا کنون به صورت مداوم انجام شده، برای ما صرفاً یک حرکت نمادین و بازآفرینی یک واقعه تاریخی نیست بلکه هر یک از این دیدارها یک بیعت نو، تجدید آرمان، حیات جدید و تزریق خون تازه‌ای در رگ‌های نیروی هوایی است.

وی ادامه داد: رهنمودها، تدابیر، اشارات و فرماندهی معظم کل قو در این دیدارها با اشراف عمیق، نگاه تیزبین و دوراندیشی که دارند، راهبردهای ما تلقی می‌شوند. در واقع، این بیانات مشخص کننده مسیر حرکت ما هستند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه اعتقاد فرماندهان و مدیران و کارکنان سخت‌کوش نهاجا این است که سال کاری ما از ۱۹ بهمن هر سال آغاز می‌شود، تصریح کرد: توجه به فرمایشات معظم‌له در طول سال‌های متمادی در شرفیابی‌های ۱۹ بهمن ماه، منشور کاملی از بایسته‌ها را پیش روی ما قرار می‌دهد.

وی افزود: ایمان، ولایت مداری، مدیریت جهادی، رصد محیطی و تهدید شناسی و دیده‌بانی تهدیدات، توجه به فناوری‌های برترساز در حوزه‌های فاوا، سایبر و جنگال توجه به دو حوزه پرنده‌های باسرنشین و بدون سرنشین جزو مؤلفه‌های ارزشمند مدیریتی مورد تاکید فرماندهی معظم کل قوا هستند.

امیر سرتیپ واحدی گفت: بهینه سازی و بهسازی، غنا بخشی به آموزش‌ها، مهارت ورزی و آموزش حین خدمت کارکنان فنی و پروازی، آینده پژوهی، استعدادیابی، شایسته گزینی و توجه به سرمایه انسانی به‌عنوان موتور پیشران توسعه و رشد نیز جزو سایر مؤلفه‌های مدیریتی ارزشمندی هستند که مورد تاکید و توجه ایشان قرار گرفته‌اند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش بیان کرد: در سال‌های اخیر ضمن استمرار مسیر حرکت فرماندهان سخت‌کوش پیشین نهاجا در راستای مطالبات فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) علاوه بر تشکیل قرارگاه‌های دانش بنیان به نشان‌یابی نخبگان برای جذب و استخدام ایشان توجه جدی شده است.

وی ادامه داد: همچنین در اجرای فرمان فرمانده معظم کل قو در زمینه طراحی و ساخت موتورهای توربینی و پیستونی، تولید فیوزهای هوشمند با هدف ارتقای توان نقطه زنی در لایه‌های مورد نظر، ارتقای ناوگان پهپادی، طراحی و ساخت انواع شبیه سازها، انواع اخلالگرهای راداری و رادیویی هواپایه و زمین پایه، باز آماد و تعمیر انواع هواپیماها، مهارت محور کردن آموزش‌ها و اشراف اطلاعاتی در منطقه خلیج فارس و دریای عمان اقدامات اثر بخشی صورت گرفته است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: به اعتقاد بنده، مهمترین توجه و تاکید ایشان، عدم قناعت به وضعیت موجود و حرکت جهادی در همه حوزه‌هاست که در این راستا همه همکارانم در حوزه‌های مختلف هم‌قسم شده و با عزمی جزم برای سپردن نیروی هوایی جهش یافته و در تراز نظام و انقلاب اسلامی، به نسل با انگیزه و انقلابی پس از خود تلاش می‌کنند.ایر نا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما