plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰
کد مطلب : ۳۲۹۴۸

مقام آمریکایی: با ایران درباره توافق موقت هسته‌ای مذاکره نکرده‌ایم

یک مقام دولت بایدن که نخواست نامش فاش شود به گزارش‌های مرتبط با تماس‌های اخیر تهران و واشینگتن واکنش نشان داد.
مقام آمریکایی: با ایران درباره توافق موقت هسته‌ای مذاکره نکرده‌ایم
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از رویترز، یک مقام دولت جو بایدن در گفتگو با رویترز مدعی شد آمریکا و ایران درباره «توافق هسته‌ای موقت» مذاکره نکرده اند اما واشینگتن برخی از اقدامات مشخص را به تهران یادآوری کرده و در مقابل آن، گام‌هایی را نیز که می‌توانند به بهبود وضعیت منجر شوند، برشمرده است.

این مقام که نامش فاش نشده است ، در ادامه تاکید کرد «هیچ مذاکره‌ای در خصوص توافق موقت انجام نشده است».

هفته گذشته نیز سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید برخی گزارش‌ها درباره نزدیک شدن آمریکا و ایران به «توافق موقت» بر سر مساله مناقشه هسته‌ای را «نادرست و گمراه‌کننده» خوانده و تأکید کرده بود که «تمام گزارش‌ها درباره توافق موقت» با تهران «نادرست» است.

این مقام دولت جو بایدن در گفت‌وگو با رویترز گزارش‌ رسانه‌ها درباره تماس‌های اخیر آمریکا و ایران را تکذیب نکرد، بلکه گفت که پیشنهادات مربوط به توافق هسته‌ای موقت نادرست است.او از بیان جزئیات در خصوص این مذاکرات خودداری کرد.

وی با این حال تاکید کرد واشینگتن علاقه‌مند است که شاهد همکاری بیشتر ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز دیروز دوشنبه به گزارش‌ها درباره مذاکره غیرمستقیم بین ایران و آمریکا در مسقط واکنش نشان داد و آن را تأیید کرد و گفت این مذاکره «مخفیانه» نبوده است.

کنعانی درباره تبادل زندانیان با آمریکایی‌ها اظهار داشت: امیدواریم شاهد این اتفاق باشیم ما همه اقدامات را با نگاه به جنبه انسانی این مضووع انجام دادیم و مذاکرات از طریق واسطه‌ها ادامه دارد و می‌توانیم اظهار خرسندی کنیم در صورتی طرف مقابل همین جدیت را از خود نشان دهد این رخداد می‌تواند در آینده نزدیک رخ دهد. منتظر نتیجه دهی گفت‌وگوهای دیپلماتیک از طریق واسطه‌ها هستیم.

انتهای پیام/*
 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما