plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
کد مطلب : ۳۲۹۱۹

سقوط سکه به کانال ۲۷ میلیون تومان/تداوم ریزش قیمت‌ها در بازار ارز

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (‌یکشنبه، ۲۱ خرداد ۱۴۰۲) در بازار تهران ۲۷ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته ۷۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت. در ادامه روند نزولی قیمت‌ها در بازار ارز نیز دلار در بازارهای غیررسمی وارد کانال ۴۷ هزار تومان شد و در آستانه سقوط به کانال ۴۶ هزار تومان قرار گرفت.
سقوط سکه به کانال ۲۷ میلیون تومان/تداوم ریزش قیمت‌ها در بازار ارز
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز، هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، امروز ۲۷ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شد.

سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۶۰۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد.

نیم‌سکه نیز امروز در بازار تهران ۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد. ربع‌ سکه ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید و سکه یک گرمی ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران ۲ میلیون و ۲۶۷ هزار تومان اعلام شد.

بهای هر اُنس طلا در بازارهای جهانی به یک‌هزار و ۹۶۲ دلار رسید.

از سوی دیگر، قیمت‌ها در بازار ارز نیز همچنان روند نزولی را طی می‌کند و دلار به عنوان شاخص این بازار در دو هفته اخیر از کانال ۵۲ هزار تومان با روند ریزشی در آستانه سقوط به کانال ۴۶ هزار تومان قرار گرفته است.

بانک مرکزی از ابتدای امسال سیاست کوچک‌سازی بازار غیررسمی ارز را دستور کار خود قرار داد و تامین ارز مورد نیاز مردم و فعالان اقتصادی از تقاضا در بازار غیررسمی کاست.

به دنبال کاهش تقاضای سفته بازی، توافقات بین‌المللی و دیپلماسی منطقه‌ای و بین المللی دولت، انتشار اخباری مبنی بر از آزاد شدن بخشی از پول‌های بلوکه شده و چشم انداز روشن اقتصادی کشور موجب شده نرخ ارز طی دو هفته گذشته روند نزولی را شروع کند.

براساس این گزارش با وجود تلاش دلالان و سفته بازان برای جلوگیری از ریزش نرخ ارز، امروز در بازارهای غیررسمی قیمت دلار در مقایسه با روز گذشته حدود هزار تومان افت قیمت داشت و وارد کانال ۴۷ هزار تومان شد.

مشاهدات حاکی از این است که قیمت دلار در لحظه شروع معاملات امروز (یکشنبه ۲۱ خرداد) برابر ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان بود و در لحظه مخابره خبر به ۴۷ هزار و ۱۰۰ تومان رسید و در حال از دست دادن این کانال است.

ریزش قیمت‌ها در مرکز مبادله ارز کشور نیز ادامه دارد و هر اسکناس دلار در این مرکز برابر ۴۱ هزار ۹۸۹ تومان و نرخ هر حواله دلار نیز ۳۸ هزار و ۱۷۲ تومان است. ا یر نا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما