plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
کد مطلب : ۳۲۸۰۹

پوتین خواستار سازماندهی کمک رسانی به مردم سیل زده در استان خرسون شد

ولادیمیر پوتین به رئیس وزارت شرایط اضطراری روسیه دستور داد تا کمک به مردم سیل زده در استان خرسون را سازماندهی کند.
پوتین خواستار سازماندهی کمک رسانی به مردم سیل زده در استان خرسون شد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، سخنگوی مطبوعاتی رهبر روسیه، دیمیتری پسکوف گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به الکساندر کورنکوف، رئیس وزارت شرایط اضطراری دستور داد تا کار را در منطقه سیل زده دراستان خرسون برای کمک به مردم و از بین بردن عواقب این فاجعه سازماندهی کند.

پیشتر ، پوتین تخریب نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا را اقدام وحشیانه رژیم کی یف خواند و خاطرنشان کرد که این امر منجر به یک فاجعه زیست محیطی و انسانی در مقیاس بزرگ شد. روز قبل، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری گفت که یکی از اهداف تضعیف نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا توسط رژیم کی یف، محروم کردن کریمه از آب است. علاوه بر این، به گفته وی، اوکراین در حال انجام یک حمله است، اما در باتلاق افتاده است.

در شب 6 ژوئن، در نتیجه مجموعه ای از حملات به نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا، قسمت بالایی نیروگاه تخریب شد، خود سد مخزن آسیبی ندید. تخلیه نامنظم آب وجود دارد. تخلیه غیرنظامیان از سه منطقه نووکاهوفسکی، گولوپرستانسکی و آلیوشکینسکی آغاز شد.

رئیس وزارت شرایط اضطراری فدراسیون روسیه، الکساندر کورنکوف، یک گروه عملیاتی از دفتر مرکزی این اداره را به منطقه خرسون اعزام کرد تا به مردم در منطقه سیل زده کمک کند.

در بیانیه آمده است: بر اساس دستورالعمل ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فدراسیون روسیه، الکساندر کورنکوف، رئیس وزارت فوریت های روسیه، یک گروه عملیاتی از دفتر مرکزی وزارت فوریت های روسیه را به ریاست آناتولی سوپرونوفسکی، معاون وزیر، اعزام کرد که به استان خرسون برای هماهنگی اقدامات برای ارائه کمک های همه جانبه به مردم وارد شوند.

سه شنبه شب نیروهای مسلح اوکراین به نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا حمله موشکی کردند که در نتیجه دریچه ها منهدم شد و تخلیه بی رویه آب آغاز شد. در نوایا کاخوفکا، سطح آن به 12 متر رسید، در حال حاضر آب در حال فروکش است.

به گفته اورژانس، 15 شهرک در منطقه سیل زده قرار دارند. ساکنان اطراف در حال تخلیه هستند. تخریب نیروگاه برق آبی آسیب جدی به محیط زیست وارد کرد، مزارع کشاورزی در امتداد دنیپر شسته شد، خطر کم عمق شدن کانال کریمه شمالی وجود دارد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما