plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۰
کد مطلب : ۳۲۵۳۰

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به دمشق

یک مقام امنیتی سوری بامداد دوشنبه از انجام حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق خبر داد و اعلام کرد که این حملات تلفات جانی نداشته است.
حمله هوایی رژیم صهیونیستی به دمشق
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، در پی حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به دمشق و حومه آن، پدافند هوایی ارتش سوریه فعال شده و با موشک‌های متخاصم مقابله کرد.

گزارش‌های دریافتی از سوریه حاکی از انجام حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به دمشق و هدف قرار گرفتن مناطقی در جنوب آن در شامگاه یکشنبه و بامداد دوشنبه است.

خبرگزاری سانا به نقل از یک مقام نظامی سوریه نوشت: «حوالی ساعت ۲۳:۴۵ دقیقه شامگاه یکشنبه ۲۸ می ۲۰۲۳، دشمن اسرائیلی از سمت جولان اشغالی سوریه نقاطی در اطراف دمشق را هدف حمله هوایی قرار داد. پدافند هوایی ما موشک‌های متجاوز را رهگیری و تعدادی از آنها را ساقط کرد و خسارت مادی محدودی نیز وارد شد».

گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» که مخالف دولت دمشق است و مرکز آن در لندن قرار دارد، در این باره مدعی شد که رژیم صهیونیستی در ۲ نوبت حمله موشکی یک مرکز «پدافند هوایی» ارتش سویه در مجاور روستای «حفیر الفوقا» واقع در ۳۵ کیلومتری شمال دمشق و نواحی مجاور فرودگاه بین‌المللی دمشق را هدف قرار داد.

اوایل بامداد دوشنبه پدافند هوایی ارتش سوریه از مقابله با حملات رژیم صهیونیستی در اطراف دمشق خبر داد. رسانه‌ها پیش از آن از شنیده شدن صدای انفجار مهیب در آسمان دمشق، ‌ پایتخت سوریه خبر داده بودند.

این نخستین حمله رژیم صهیونیستی از زمان لغو تعلیق عضویت دمشق در اتحادیه عرب است.

تجاوزهای هوایی رژیم اسرائیل در حالی است که دولت سوریه بارها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل این حملات را محکوم و خواستار توقف آن شده است.

رژیم اسرائیل در سال های اخیر بارها به دمشق و مناطق مختلف سوریه حمله هوایی کرده که با رهگیری به موقع پدافند هوایی دمشق در بیشتر مواقع، این حملات دفع شده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما