plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۹
کد مطلب : ۳۱۸۸

آب به سرچشمه قنات جهانی زارچ رسید

قدیمی‌ترین و طولانی‌ترین قنات جهان به نام «قنات زارچ» در استان یزد واقع شده است. طول این قنات 100 کیلومتر و تعداد چاه‌های آن 2115 حلقه می‌باشد. قدمت این قنات بیش از 3 هزار سال است. تعدادی از میله‌های این قنات در محل مسجد جامع یزد واقع شده که نشان می‌دهد قبل از ورود اسلام نیز این قنات وجود داشته است و مسجد بعد از آن ساخته شده است.
آب به سرچشمه قنات جهانی زارچ رسید
به گزارش ایصال نیوز به نقل از ایسنا، آب قنات جهانی زارچ به سرچشمه رسید. مدیر پایگاه میراث جهانی قنات زارچ یزد از رسیدن آب به محل سرچشمه قنات زارچ پس از سال‎‎ها خبر داد.
«ابراهیم کاظم نژند» با اشاره به رسیدن آب به محل سرچشمه زودتر از موعد مقرر، اظهار کرد: پس از اقدامات صورت گرفته در جهت احیای این قنات جهانی، آب پس از پنج سال با حجم بیش از ۱۰ لیتر به سرچشمه قنات رسیده است.
وی با بیان این که قنات جهانی زارچ می تواند به عنوان مهمترین محور گردشگری قنات ایرانی بشمار آید، تصریح کرد: این محور در حال آماده سازی است و به زودی مورد بازدید گردشگران و علاقمندان و متخصصان این زمینه قرار خواهد گرفت.
این مسئول خاطرنشان کرد: قنات جهانی زارچ طولانی‌ترین و یکی از قدیمی‌ترین قنوات جهان با قدمتی بیش از ۱۰۰۰ سال است که تلاش‌های زیادی برای احیای آن تاکنون انجام شده است.
انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما