plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۲
کد مطلب : ۳۱۶۶۱

ادامه درگیری نظامیان سودان؛ شمار کشته‌ها به ۴۲۵ تن رسید

دیپلمات ها و اتباع خارجی در حال ترک خارطوم هستند
وزارت بهداشت سودان بامداد یکشنبه از افزایش شمار جانباختگان درگیری های خونین میان نیروهای ارتش و نیروهای واکنش سریع این کشور خبر داد و افزود که شمار کشته‌ها به ۴۲۵ تن رسیده است. عملیات تخلیه و خروح دیپلمات ها و اتباع خارجی از سودان آغاز شد.
ادامه درگیری نظامیان سودان؛ شمار کشته‌ها به ۴۲۵ تن رسید
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، براساس گزارش وزارت بهداشت سودان، شمار زخمی‌های این درگیری‌ها نیز به سه هزار و ۷۳۰ تن افزایش یافته است.

تازه‌ترین آمار کشته‌ها در حوادث خونین سودان که از روز شنبه ۲۶ فروردین ماه آغاز شده است، ۴۱۳ تن اعلام شده بود.

سودان از شنبه هفته گذشته (۲۶ فروردین ماه) صحنه درگیری و خشونت سنگین میان نیروهای ارتش و نیروهای واکنش سریع این کشور است.

ژنرال عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش و ژنرال "محمد حمدان دقلو" (حمیدتی) هر یک روز شنبه همدیگر را متهم کردند که نیروهای دو طرف در جنوب خارطوم؛ پایتخت در نزدیکی شهرک ورزشی به دیگری حمله کرده است.

با وجود توافق آتش بس در تعطیلات عید فطر، صدای گلوله ها در خارطوم در جریان درگیری های متناوب شنیده می شود و دو طرف یکدیگر را به نقض آتش متهم می کنند.

در این پیوند، شبکه الجزیره روز شنبه نیز گزارش داد که انفجارهای پی در پی در «حله حمد» و «خوجلی» در شمال کاخ ریاست جمهوری در حال شنیده شدن است و جنگده ها در آسمان خارطوم به پرواز درآمده اند.

بر اساس این گزارش، دود غلیظ ناشی اصابت گلوها و انفجارها در منطقه «حله حمد» ‌ مقابل کاخ ریاست جمهوری سودان مشاهده می شود و نبردها بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری و فرماندهی کل ارتش افزایش یافته است.

حملات متقابل ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع به یکدیگر به اموال عمومی خسارت وارد و تامین آب و برق را در برخی مناطق از خارطوم با مشکل مواجه کرده است.

عملیات تخلیه دیپلمات ها و اتباع خارجی از سودان آغاز شد.

  بسیاری از کشورهای عربی و اروپایی اقدام به تخلیه اتباع و شهروندان خود از سودان کرده‌اند و از ارتش سودان و شبه نظامیان موسوم به نیروهای "واکنش سریع" خواستار همکاری در امر تسهیل روند تخلیه شده‌اند.

به گزارش الجزیره، سفارت آمریکا در خارطوم اعلام کرده که روند تخلیه اتباع آمریکایی از سودان به علت عدم امنیت ادامه دارد و کاروان‌های بزرگی از اتباع خارجی در حال ترک خارطوم هستند.

طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، خروج اتباع امریکایی از سودان در حال انجام است.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز از توقف فعالیت سفارت آمریکا در خارطوم خبر داد.

علاوه بر این، عربستان سعودی اعلام کرد که 5 کشتی جنگی به بنادر سودان اعزام کرده و تعدادی از اتباع و دیپلمات‌های خود را به همراه تعدادی از اتباع و دیپلمات‌های برخی کشورهای دیگر منتقل کرده است. 

همچنین برخی کشورهای غربی و عربی و آسیایی از جمله انگلیس، اردن، مصر، عراق، ژاپن و کره‌جنوبی نیز از آغاز عملیات تخلیه اتباع خود با کمک برخی کشورهای همسایه سودان خبر داده‌اند.

انتهای پیام/*
۱۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما