plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
کد مطلب : ۳۱۶۰۰
امید در افغانستان جریان دارد

مهیا شدن افغانستانی ها برای برگزاری با شکوه عید سعید فطر/ازدحام بازارها در افغانستان

ترجیح به خرید اجناس ارزان قیمت است
مردم افغانستان با وجود بحران اقتصادی، از چند روز پیش، به بازارهای خیابانی هجوم آورده و خرید می کنند. ازدحام جمعیت در بازارهای افغانستان در آستانۀ عید زیاد شده است. بحران اقتصادی در افغانستان بر قدرت خرید مردم تأثیر گذاشته است و ترجیح به خرید اجناس ارزان قیمت است هر چند که امید همچنان در افغانستان جریان دارد.
مهیا شدن افغانستانی ها برای برگزاری با شکوه عید سعید فطر/ازدحام بازارها در افغانستان
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز، مردم افغانستان با فرا رسیدن عید فطر، زیر سایه بحران اقتصادی برای خرید به بازارهای شهرهای مختلف روی آورده‌اند.

شهروندان افغانستان که هر سال زیر سایه درگیری‌ها به استقبال عید می‌رفتند، به امید اینکه عید امسال را با آرامش و پر از امید سپری کنند، به بازارها روی آورده‌اند.

مردم در این کشور که جنگ در آن 40 سال جریان داشته است، با شرایط بسیار دشوار زندگی می‌کنند و تلاش دارند با وجود هرگونه بدبختی به زندگی امید داشته باشند.

شهروندان افغانستان که پیش از فرا رسیدن عید فطر به بازار می‌روند، برای پذیرایی از مهمانان خود شیرینی، میوه و آجیل می‌خرند.

پیمان وفا، یکی از مغازه‌داران آجیل در بازار هرات در این باره اظهار می دارد که با وجود اینکه بازار فعال و شلوغ است اما امسال کاهش فروش دارند.

وفا می گوید: در سال‌های گذشته هر نفر برای عید حدود 100 دلار آجیل می‌خرید، اما امسال به دلیل بحران اقتصادی تعداد کمی از مردم بیشتر از 50 دلار خرید می‌‌کنند.

علی احمد ابراهیمی، صاحب فروشگاه فروش لباس زنانه نیز می گوید: در سال های گذشته لباس‌های بسیار گران قیمت و سنگ کاری شده به فروش می‌رسید و امسال لباس‌های ارزان قیمتی که از چین و پاکستان وارد شده ترجیح داده می‌شود.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه ازدحام جمعیت در بازار در آستانه عید زیاد شده است، اظهار می کند: خانم‌ها به جای خرید لباس‌های بسیار گران قیمت مانند قبل، لباس‌های ارزان قیمت 20 دلاری را ترجیح می‌دهند./آنا تولی

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما