plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۳۱۴۷۷
در سخنرانی به مناسبت روز جهانی قدس

سیدحسن نصرالله: پیام روز قدس به دشمن این است که فلسطین فراموش نشده است

برای حفاظت از یک نظام یا کشور نمی توان به آمریکا دل بست
دبیر کل حزب الله در سخنرانی به مناسبت روز جهانی قدس ، این روز را روز یادآوری مسئولیت به امت های عربی و اسلامی در قبال ملت فلسطین و رمان آن ها دانست و تاکید کرد که پیام این روز به دشمن این است که فلسطین فراموش نشده است.
سیدحسن نصرالله: پیام روز قدس به دشمن این است که فلسطین فراموش نشده است
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، دبیر کل حزب الله عصر امروز (جمعه) در سخنرانی طی مراسمی که حزب الله به مناسبت روز جهانی قدس در مرکز سید الشهداء در حومه جنوبی بیروت برگزار می کند، گفت : روز قدس نه فقط روز اعلام همبستگی امت و شرافتمندان جهان با فلسطین و اعلام همبستگی مسلمانان با فلسطین است ، بلکه روز یادآوری مسئولیت به مردم در قبال فلسطین است.

وی افزود : احیای روز قدس در واقع پیام همکاری و حمایت و یاری مردم فلسطین و پیامی به دشمن مبنی بر این است که فلسطین فراموش نشده است.

وی اظهار داشت : امروز محور مقاومت کاملا مطمئن و دارای اعتماد به نقس است ، اما رژ یم صهیونیستی در وحشت بسر می برد.

سید حسن نصرالله در ادامه با اشاره به شکست های آمریکا از جمله در افغانستان و ونزوئلا افزود: آمریکا مانند گذشته نیست و توانش تحلیل رفته است.

وی همچنین به عقب نشینی آمریکا از محاصره اقتصادی و سیاسی ونزوئلا اشاره کرد و گفت : تمام کشورهای منطقه معتقدند که برای حفاظت از یک نظام یا کشور نمی توان به آمریکا دل بست.

سید حسن نصرالله گفت : تحولات جهانی باعث ایجاد نظام چند قطبی در جهان می شود که در آن خبری از سلطه مطلق آمریکا نیست.

وی افزود : عادی سازی با رژیم صهیونیستی به خاطر فشارهای آمریکا انجام شده است که از رژیم صهیونیستی حمایت می کند.

دبیرکل حزب الله اظهار داشت : حضور نیروهای خارجی ضامن واقعی برای تحقق ثبات درجهان عرب و غرب آسیا نیست، بلکه این حضور عامل تشنج است.

وی همچنین گفت که همه توطئه ها برای شکست دادن و نابودی مقاومت در ده سال اخیر با شکست مواجه شده است و محور مقاومت در برابر جنگ های آمریکایی قوی و سربلند از میدان خارج شده است.

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اوضاع کنونی یمن گفت : یمن اکنون شاهد تحولات مثبت است و امروز به خاطر مبادله اسرا و زندانیان روزی فرخنده و مبارک است.

وی همچنین با اشاره به اوضاع سوریه گفت : امروزه شاهد بهبود اوضاع سوریه و احیای روابط سیاسی این کشور با برخی از کشورها هستیم.

سید حسن نصرالله با اشاره به توافق ایران و عربستان سعودی نیز گفت : تاثیرات توافق ایران و عربستان بر منطقه آغاز شده و امیداوریم به لبنان نیز برسد.

وی افزود : تحولات منطقه باعث شد دلخوشی رژیم صهیونیستی به تشکیل محور اسرائیلی - عربی برای مقابله با ایران و محور مقاومت از بین برود.

وی گفت : اسرائیل می داند که جمهوری اسلامی ایران به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای، پشتیبان واقعی تمام کشورها و ملتهای محور مقاومت است.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: رژیم صهیونیستی دچار بحران واقعی در تمام سطوح شده است و سیاست سکوت ، بخشی از مدیریت نبرد است که دشمن صهیونیستی را می ترساند.

وی گفت : اصلاحات قضایی باعث پدیدارشدن اختلافاتی شد که نوعی جنگ بدون خونریزی برای کنار زدن نتانیاهو و تیم افراط گرایش است.

وی افزود : آنچه در جنوب لبنان اتفاق افتاد، رویدادی بزرگ بود.

دبیر کل حزب الله با اشاره به مقاومت قهرمانانه رزمندگان فلسطینی در کرانه باختری و قدس در برهه اخیر گفت که شاهد فداکاری، شهادت و اصرار فلسطینی ها بر حضور در مسجدالاقصی هستیم و این تحولی بزرگ و عظیم است.

وی گفت : رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که معادله بازدارندگی باعث شده که پاسخ تل آویو محدود و بیهوده باشد.

وی اظهار داشت : نوعی پسرفت خطرناک و بزرگ در روحیات ساکنان سرزمین های اشغالی برای جنگ به خاطر رژیم اسرائیل مشاهده می شود.

دبیرکل حزب الله لبنان ، ادعای نتانیاهو مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی تاسیسات زیربنایی حزب الله و مقاومت را هدف قرار داده است، دروغ خواند و گفت هیچ یک از تاسیسات زیربنایی حزب الله از سوی رژیم صهیونیستی بمباران یا گلوله باران نشده و فقط مزرعه موز گلوله باران شده است.

سید حسن نصرالله گفت : دشمن باید بداند که تمام تهدیداتش علیه لبنان و مقاومت بی فایده است و ما به هر تهدیدی بدون تردید و بر اساس همان حجم تهدید پاسخ خواهیم داد.

وی گفت : نتانیاهو مقاومت را تهدید می کند و ما نیز دشمن را تهدید می کنیم.العام

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما