plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۷
کد مطلب : ۳۱۲۳۸
با ادعای پایین بودن قیمت خودروهای داخلی

شورای رقابت، قیمت‌های جدید خودرو را امروز اعلام می‌کند

وعدۀ افزایش عرضه خودرو و کنترل تقاضا
سخنگوی شورای رقابت که مدعی‌ست قیمت کارخانه‌ای خودرو در چند سال اخیر به طور غیرعادی پایین نگاه داشته شده و این مهم سبب زیان انباشته خودروسازان شده بود، اعلام کرد که امروز قیمت‌های جدید ابلاغ می‌شود.
شورای رقابت، قیمت‌های جدید خودرو را امروز اعلام می‌کند
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز، سخنگوی شورای رقابت در گفت‌وگو با شبکه خبر سیما درباره قیمت‌گذاری خودرو مدعی شد:‌ دو شرکت خودروسازی ایران به علل مختلف مدیریتی و مداخلات، دچار مشکل شده‌اند و چند سال است که از دولت گذشته قیمت خودروها ثابت نگه داشته شده که موجب شده خودروسازان دچار زیان انباشته شوند.

اسماعیل شجاعی افزود: راه‌حل اساسی صنعت خودرو، خصوصی شدن شرکت‌ها و تنظیم بازار با واردات است.

سخنگوی شورای رقابت از اقدامات چند ماه اخیر این شورا برای بررسی مشکلات صنعت خودرو خبر داد و گفت: هدف شورای رقابت، افزایش عرضه خودرو برای تامین بازار و سپس کنترل تقاضا است. در زمینه قیمت‌گذاری خودرو، سازمان حمایت بررسی تخصصی انجام داده و هر خودرو را با سه خودروی مشابه خارجی مقایسه و قیمت‌های جدید را محاسبه کرده که امروز ابلاغ می‌شود.

وی تاکید کرد: قیمت کارخانه‌ای خودرو در چند سال اخیر به طور غیرعادی پایین نگاه داشته شده و امروز قیمت‌های جدید ابلاغ می‌شود.

شجاعی از مخالفت شورای رقابت با عرضه خودرو در بورس کالا خبر داد زیرا به اعتقاد این شورا، به ضرر مردم و مصرف‌کنندگان بود.

همه این ادعاها و افزایش قیمت ها در حالی است که با هزینه ای که برای خرید یک خودروی صفر ایرانی در بازار داخل پرداخت می شود، می توان بهترین و با کیفیت ترین خودروهای دست دوم خارجی را با نرخ دلار غیر رسمی آزاد، از بازارهای خودروی کشورهای منطقه تهیه کرد. 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما