plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵
کد مطلب : ۳۱۱۴۰
هشدار مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان

آماده باش اصفهانی‌ها؛ سرما و تُندبادهای لحظه‌ای در راه است

تداوم شرایط ناپایدار جوی تا روز دوشنبه هفته آینده
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بر لزوم آمادگی این استان برای رعایت اصول ایمنی در برابر وقوع تُندبادهای لحظه‌ای خبر داد و گفت: احتمال آسیب وارد شدن به بخش کشاورزی و سازه‌های شهری و روستایی، شکستن درختان فرسوده و اختلال در مسیر تردد جاده‌های برون شهری وجود دارد.
آماده باش اصفهانی‌ها؛ سرما و تُندبادهای لحظه‌ای در راه است
به گزارش سرویس استان اصفهان ایصال نیوز، منصور شیشه فروش، روز پنجشنبه افزود: از روز جمعه هفته جاری(۱۱ فروردین) وقوع تندباد لحظه‌ای، خیزش کانون‌های گرد و خاک و کاهش دما برای استان پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: این شرایط تا روز دوشنبه هفته آینده بویژه در شمال، شرق و مرکز استان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، اختلال و کاهش دید افقی در سطح جاده‌های شهری و بُرون شهری نایین، کاشان، خوانسار، دهاقان، شهرضا، گلپایگان، اصفهان، نجف‌آباد، جنوب اردستان، میمه، آران و بیدگل و ورزنه را از تاثیرات مخاطره آمیز این تحولات جوی برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا احتمال آسیب وارد شدن به بخش کشاورزی و سازه‌های شهری و روستایی، شکستن درختان فرسوده و اختلال در مسیر تردد جاده‌های برون شهری وجود دارد.

شیشه فروش با اشاره به کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا و ماندگاری آن تا سه روز آینده در باره احتمال سرمازدگی درختان و یخبندان بیشتر مناطق استان هشدار داد و تصریح کرد: بر این اساس باید در روزهای آینده آمادگی لازم برای مقابله با مخاطره‌های احتمالی ناشی از این تغییرات جوی وجود داشته باشد.

پیشتر، آسیه آقایی کارشناس مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان از ورود سامانه ناپایدار جوی به استان از روز جمعه ۱۱ فروردین جاری خبر داده بود و گفت: با توجه به پیش‌بینی وزش طوفان لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک، هشدار "سطح نارنجی" برای مناطقی از استان اصفهان  به ویژه در روز شنبه صادر شده است.

وی با بیان اینکه بر اثر کاهش محسوس دما با افزایش مصرف حامل‌های انرژی مواجه می شویم و احتمال وارد شدن خسارت به صنعت کشاورزی، لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی بدلیل یخبندان در مناطق سردسیر و کوهستانی با پوشش برف وجود دارد، تاکید کرد: لازم است در این ۲ روز آمادگی لازم برای مقابله با مخاطره های احتمالی وجود داشته باشد.ایر نا

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما