plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳
کد مطلب : ۳۱۰۵۲

یک نماینده مجلس: سیستم های اداری متحول شوند تا رقابت جایگزین انحصار شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در رابطه با سخنان رهبر انقلاب مبنی بر ضرورت ایجاد تحول برای رسیدن به ایران قوی، گفت: شیوه های قدیمی و کهنه اجرایی کارساز نیست و نیاز است سیستم های اداری متحول شوند تا رقابت در برخی از حوزه ها جایگزین انحصار شود و نیروهای توانمند و خلاق به درستی به کار گرفته شوند.
یک نماینده مجلس: سیستم های اداری متحول شوند تا رقابت جایگزین انحصار شود
به گزارش سرویس سیاسی ایصال نیوز از خانۀ ملت، جعفر قادری در رابطه با سخنان رهبر انقلاب مبنی بر ضرورت ایجاد تحول برای رسیدن به ایران قوی، گفت: وقتی ما صحبت از ایجاد تحول در کشور می کنیم باید بدانیم که این تحول مربوط به یک الی چند حوزه نیست لذا تمامی حوزه ها باید متناسب با شرایط روز کشور دستخوش تحول و دگرگونی شوند.

وی با بیان اینکه باید نقاط ضعف و کاستی ها در حوزه های مختلف اجرایی کشور برطرف شود، ادامه داد:به واقع روز به روز تکنولوژی های دنیا در حال تغییر است و با تکنولوژی و ساختارهای قبلی نمی توانیم کشور را اداره کنیم.

قادری با اشاره به افزایش جمعیت در کشور تاکید کرد: همچنین جمعیت کشور در حال اضافه شدن است که به فراخر این مسئله سطح انتظارات و توقعات اجتماعی نیز تغییر خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای همسایه تغییر و تحولات سریع و گسترده است، ادامه داد: از این رو ما باید متناسب با این تغییرات سازوکارها،ساختارها و روش های خود را تغییر داده تا بتوانیم از ظرفیت های محلی، منطقه ای و بین المللی و ظرفیت های علمی دنیا استفاده کنیم.

قادری با اشاره به نقایص ساختار اداری کشور بیان کرد: در حال حاضر بحث فناوری اطلاعات مطرح است و ما باید در قالب این رویکرد فعالیت های خودمان را در این بخش توسعه دهیم همچنین ما نباید با توسعه تشکیلات به هزینه های جاری دولت اضافه کنیم. در حال حاضر بسیاری از فناوری های موجود می تواند جایگزین نیروی انسانی شود و ما را از تشکیلات موجود بی نیاز کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متاسفانه ما آمده ایم و در هر شهرستان ده ها نوع دانشگاه ایجاد کرده ایم، بیان کرد: ما نیاز به دانشگاه های بزرگ در سطح کشور داریم که قابل رقابت با دانشگاه های بین المللی باشند در عین حال باید کاری کنیم که آموزش برای همه و در همه جا و همه وقت امکان پذیر شود لذا باید در این بخش طرح هایی که در مجلس موجود هستند را به اتمام برسانیم.

قادری با بیان اینکه باید در راستای ایجاد تحول سیستم های موازی اجرایی را ادغام کنیم بیان کرد: باید در همه عرصه های از تکنولوژی ها بهره ببریم. همچنین باید در این راستا از ظرفیت شرکت های دانش بنیان استفاده کنیم تا این شرکت های بتوانند شکاف و فاصله فنی و تکنولوژی ما را با کشورهای پیشرفته برطرف  و سیستم های فرسوده ما را به روز کنند.

این نماینده مجلس بیان کرد: همچنین ما در راستای ایجاد تحول اقتصادی نیاز داریم تا روش ها و مکانیزم های تولید در کشور را به روز کنیم.

وی با بیان اینکه باید سرعت واکنش به تغییرات در کشور بیشتر شود، ادامه داد: اینکه بخواهیم با همان روش و شیوه های قدیمی کارمان را انجام دهیم، باید بدانیم آن شیوه ها کارساز نیست و نیاز است سیستم های اداری از طریق تسهیل در مجوزات کسب و کار متحول شوند تا رقابت در برخی از حوزه ها جایگزین انحصار شود و نیروهای توانمند و خلاق به درستی به کار گرفته شوند.

قادری با بیان اینکه در همه حوزه های کشور نیازمند اقدامات تازه و مبتکرانه هستیم بیان کرد: همچنین باید به مسئله آینده پژوهی در کشور توجه شود؛ ما اگر می خواهیم سوار بر موج تحولات شویم باید همیشه جلو باشیم، اینکه منتظر باشیم تغییراتی در دنیا رخ دهد و بعد خودمان را با ان تغییرات منطبق کنیم این مسئله خیلی گره گشا نیست لذا ما باید به اصطلاح خودمان بخشی از تغییرات در دنیا باشیم تا کشورهای دیگر را به دنبال خودمان بکشانیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تاکید کرد: بنابراین اصل موضوع تحول در کشور مسئله ای ضروریست وشرکت  های دانش بنیان و فناور هم در این بخش حائز اهمیت هستند. به واقع هرگونه تحول با کمک علم و دانش امکان پذیر است بنابراین باید ساختارهای فرسوده و کهنه در کشور نوسازی شود تا بتوانیم تحولات را عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما