plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۳۰۸۳۴

منابع ترکیه‌ای: نشست چهارجانبه مسکو به تعویق افتاد

همزمان با تاکید بشار اسد بر لزوم خروج ارتش ترکیه از خاک سوریه، خبرگزاری رویترز و شبکه «NTV» ترکیه امروز پنجشنبه به نقل از منابع آگاه ترکیه‌ای خود گزارش دادند که نشست معاونان وزیران امور خارجه ترکیه، روسیه، ایران و سوریه در مسکو به تعویق افتاده است.
منابع ترکیه‌ای: نشست چهارجانبه مسکو به تعویق افتاد
به گزارش ایصال نیوز، خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه ترکیه بدون ذکر نام اعلام کرد که نشست مزبور "به دلایل فنی" به تعویق افتاده و زمان برگزاری آن مشخص نشده است.

شبکه NTV ترکیه نیز به نقل از کسانی که آنها را "منابع آگاه" توصیف کرد، گفت که «نشستی که قرار بود امروز برگزار شود، به دلایل فنی به تعویق افتاد و تاریخ جدید هنوز تعیین نشده است».

پیشتر اعلام شده بود که معاونان وزیران امور خارجه ترکیه، روسیه، ایران و سوریه در روزهای ۱۵ و ۱۶ مارس (24 و 25 اسفند) در مسکو پایتخت روسیه با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

خبر تعویق نشست یاد شده هنوز از جانب دولت روسیه به عنوان میزبان آن تایید نشده است.

اردوغان ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر ماه) از ولادیمیر پوتین همتای روس خود به منظور میانجیگری برای عادی سازی روابط با سوریه درخواست کرده و خواستار برگزاری نشست سه جانبه با حضور رئیس جمهور سوریه شده بود.

پیس از این درخواست، وزیران دفاع روسیه، سوریه و ترکیه به همراه روسای سازمانهای اطلاعاتی این کشورها، ۲۸ دسامبر ۲۰۲۲ (هفتم دی ماه ۱۴۰۱) در مسکو گرد هم آمدند تا درباره روند عادی سازی روابط آنکارا و دمشق از مسیر تشکیل کمیسیون سه جانبه و سپس برگزاری نشست وزیران امور خارجه سه کشور به منظور فراهم سازی مقدمات دیدار رجب طیب اردوغان با بشار اسد رئیسان جمهوری ترکیه و سوریه توافق کنند.

 اسد شروط خود برای دیدار با اردوغان را اعلام کرد

به گزارش العالم بشار اسد در پاسخ به سئوالی در باره احتمال دیدار وی با رجب طیب اردوغان، در مصاحبه با خبرگزاری نووستی روسیه گفت که تنها پس از خروج نیروهای ترکیه از خاک سوریه، حاضر است با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه دیدار کند.

وی توضیح داد: «در مورد دیدار با اردوغان باید بگویم که این دیدار با رسیدن به مرحله‌ای مرتبط است که ترکیه به شکلی واضح و بدون هیچ گونه ابهامی برای خروج کامل (نیروهای ترکیه) از خاک سوریه، توقف حمایت از تروریسم و ​​بازگرداندن اوضاع به وضعیت قبل از شروع جنگ در سوریه، آمادگی خود را نشان دهد. این تنها گزینه ای است که می تواند در آن دیدار من با اردوغان انجام شود.»

احتمال دارد اظهارات فوق باعث ناخرسندی ترکیه و به تعویق افتادن نشست معاونان وزیران امور خارجه ترکیه، روسیه، ایران و سوریه در مسکو باشد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما