plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
کد مطلب : ۳۰۲۱۱

ارتفاع برف در فریدونشهر اصفهان به ۲ متر رسید

بارش های کم سابقه دو روز اخیر بیشتر نقاط اصفهان را سیراب کرد. در غرب استان اصفهان بارش ها شدید بود و ارتفاع برف در فریدونشهر به حدود ۲ متر رسید. بارش باران در سمیرم و کلانشهر اصفهان حدود ۹۰ میلیمتر برآورد شده است.
ارتفاع برف در فریدونشهر اصفهان به ۲ متر رسید
به گزارش ایصال نیوز، شهردار فریدونشهر در غرب استان اصفهان ارتفاع کنونی برف در این شهر را حدود ۲ متر برآورد کرد و گفت : با توجه به وضعیت بارش‌ها ، کماکان نیازمند کمک و همکاری دیگر دستگاه ها و شهرداری‌های شهرهای اطراف هستیم.

ابراهیم باتوانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای بازگشایی معابر تاکنون حدود ۴۰۰ تُن برف از خیابان‌ها و معابر فریدونشهر جمع آوری به خارج شهر منتقل شده است.

وی تاکید کرد : امدادرسانی های خوبی از طرف مدیریت بحران و بقیه شهرداری ها صورت گرفت و حدود ۷۰۰ تُن شن و نمک در معابر و خیابان‌ها به‌منظور جلوگیری از یخ زدگی معابر استفاده شده است.

شهردار فریدونشهر درباره آخرین وضعیت معابر شهری گفت: در زمان حاضر معابر و خیابان‌های اصلی باز است ولی با توجه به بازگشایی مدارس در چند روز آینده نیاز به برف روبی مجدد خیابان ها و انتقال برف به خارج از شهر وجود دارد.

از سوی دیگر، سرپرست مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: بر اساس آمار و ارقام بارندگی های ۲۴ ساعت اخیر، شهرستان سمیرم با ۹۰ و کلانشهر اصفهان با ۴۸ میلی متر ، پربارش ترین نقاط استان در ۲۴ ساعت اخیر بودند.

لیلا امینی روز چهارشنبه اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته خوانسار در غرب استان اصفهان نیز با ۳۴ میلی متر سومین نقطه پربارش استان اصفهان بود.

آخرین خبر حاکی است بارش ها تا بامداد پنجشنبه ادامه داشت و این سامانه بارشی قوی از سمت غرب و جنوب استان اصفهان با بارش های فقوق العاده صبح پنجشنبه خارج شد.

با احتساب بارش عصر چهارشنبه تا بامداد پنجشنبه بارش باران در کلانشهر اصفهان به حدود ۹۰ میلیمتر برآورد شده است.

سرپرست مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان می گوید: از پنجشنبه شاهد کاهش دما حدود پنج تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد خواهیم بود و هوای مه آلود و وزش باد شدید به ویژه در شرق استان پیش بینی می شود.

بر اساس نقشه های هواشناسی سامانه بارشی خاصی در هفته آینده پیش بینی نمی‌شود. 

همچنین، عضو هیات مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان گفت: بارندگی های اخیر بر خلاف بخش مرکزی به بهبود مزارع زیر کشت شرق این منطقه منجر شده است.

فعالیت سامانه بارشی در استان اصفهان در چند روز اخیر بارش های گسترده‌ای را در نواحی مختلف به صورت برف و باران به همراه داشته است.

حسین وحیدا روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به بارندگی‌های گسترده چند روز اخیر در استان افزود: این بارش ها خوشبختانه بهبود وضعیت کشت محصول در شرق استان را در پی داشته و آسیب زا نبوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز از عملیات برف روبی و بازگشایی هزار و ۲۰۰ کیلومتر از راه های استان در پی بارش سنگین برف اخیر خبر داد.

منصور شیشه فروش روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: بیشتر راه‌های ارتباطی مناطق غرب و جنوب استان اصفهان در ۴۸ ساعت گذشته پوشیده از برف بود که با تلاش راهداران بازگشایی شد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما