plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۳۰۱۶۴

شمار جانباختگان زلزله ترکیه و سوریه به 35 هزار نفر رسید

آمار قربانیان زمین لرزه بامداد دوشنبه هفته گذشته در جنوب ترکیه و شمال غرب سوریه تا صبح امروز از 35 هزار نفر گذشت و شمار مصدومان نیز به 150 هزار نفر رسید
شمار جانباختگان زلزله ترکیه و سوریه به 35 هزار نفر رسید
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از الجزیرة، آخرین آمار جان‌باختگان زلزله سحرگاه روز دوشنبه هفته گذشته در ۱۰ استان جنوبی این کشور تا بامداد دوشنبه، به 30 هزار و 650 نفر و در سوریه به حدود 5000 نفر رسید. 

ونس سزر رئیس مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) نیر  با اشاره به تداوم بی وقفه تلاش برای امداد و نجات در هفتمین روز از این زمین لرزه اعلام کرد که تاکنون 147 هزار و 932 نفر از مصدومان و زلزله زدگان 100 استان قهرمان‌مارش، کیلیس، دیاربکر، آدانا، عثمانیه، غازیانتپ، شانلی‌اورفا، آدیامان، مالاتیا و هاتای در جنوب ترکیه به مناطق دیگر این کشور منتقل شده‌اند.

وی از وقوع 2 هزار و 412 پس لرزه در طول هفت روز اخیر در مناطق زلزله زده ترکیه خبر داد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) اضافه کرد: برای مدیریت بحران زلزله از 67 کشور نیروی امدادی به ترکیه اعزام شده است.

سزر اظهار کرد: خسارت و تخریب زلزله در 10 استان جنوبی ترکیه و حجم تخریبات آن در مساحت 50 کیلومتری خط زلزله بسیار عمیق و زیاد است.

*افزایش شمار قربانیان زلزله در سوریه

بر اساس آخرین آمارهای رسمی منتشر شده، شمار تلفات زلزله در سوریه افزایش یافته است. به گزارش الجزیره، تا صبح امروز (دوشنبه) شمار تلفات زمین لرزه در سوریه به بیش از 5 هزار و 100 تن رسیده است.

حسن الغباش وزیر بهداشت سوریه دیروز گفت: شمار قربانیان زلزله در مناطق تحت کنترل دولت سوریه، هزار و 414 و مصدومان دو هزار و 349 نفر است.

گفتنی است، بخش زیادی از مناطق زلزله زده در سوریه در اختیار گروه‌های تروریستی است.

به این ترتیب و براساس گزارش الجزیره مجموع شمار قربانیان زلزله در ترکیه و سوریه تا بامداد دوشنبه از 35 هزار تن فراتر رفته است.

زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه هفته گذشته جنوب ترکیه و شمال غرب سوریه را لرزاند. در جریان این زمین لرزه 7/8 دهم در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارد شد که تیم‌های نجات و جستجو طی هفت روز گذشته در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

امدادرسانی جهانی هممچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/*
۰
مترجم : احمد امینی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما