plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
کد مطلب : ۲۹۴۸۸

برگزاری آیین های سالروز شهادت سردارسرلشکر حاج احمد کاظمی

به مناسبت 19 دی ماه شانزدهمین سالگرد شهادت سرلشکر شهید احمد کاظمی و یارانش(شهدای عرفه)، علاوه بر اکران فرهنگی به پاس فداکاری این سردار رشید در تهران، رونمایی از کتاب "شهید احمد کاظمی" و برگزاری مراسم پاسداشت این شهید با سخنرانی سردار سلامی نیز انجام شد
برگزاری آیین های سالروز شهادت سردارسرلشکر حاج احمد کاظمی
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهرتهران؛ همزمان با ۱۹ دی ماه سالروز شهادت سرلشکر پاسدار شهید حاج احمد کاظمی در سال ۱۳۸۴، اکران فرهنگی توسط سازمان زیباسازی شهرتهران انجام شد.

همچنین به مناسبت شانزدهمین سالگرد شهادت سرلشکر شهید احمد کاظمی و یارانش(شهدای عرفه)، مراسم گرامیداشت سرداران رشید اسلام صبح امروز دوشنبه ۱۹ دی‌ماه۱۴۰۱ با سخنرانی سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی دیگر از مقامات لشکری در ستاد نیروی زمینی سپاه برگزار شد.

معرفی کتاب: "شهید احمد کاظمی"

سانحه ی سقوط هواپیمای حامل فرماندهان و مسئولان سپاه در 19 دیـماه 1384 و شـهادت سـردار حاج احمد کاظمی در این حادثه، سبب شد تا یکی دیگر از فرماندهان بزرگ جنگ که سـال ها در پس حجاب گم نامی پنهان شده بود، به جامعه معرفی شود.

عظمت شخصیت، خصائص اخـلاقی برجسته، خدمات ارزشمند شـهید کـاظمی در دوران جنگ و تلاش های بی دریغ او برای برقراری امنیت مرزی (در کُردستان و منطقه ی قرارگاه حمزه)، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس را بر آن داشت تا مقالاتی را که تاکنون درباره ی این شهید بزرگوار در فصل نامه ی نگین ایران به چـاپ رسیده است در کتابی مستقل گرد آوری و منتشر کند.

بسیاری از مطالب این کتاب برای کسانی که شناخت چندانی از شهید کاظمی ندارند، غریب و شگف آور خواهد بود. پیروزی در عملیات ها با به کارگیری ابتکارات راهبردی مـتعدد، فـرماندهی و مدیریت قوی در کُردستان و منطقه ی قرارگاه حمزه و از بین بردن زمینه های فعالیت گروهک ها بخشی از اقدامات این فرمانده بزرگ است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

کتاب شهید احمد کاظمی از مجموعه کـتاب های فـرماندهان جنگ می باشد که به کوشش سعید سرمدی در 3000 نسخه و 312 صفحه در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس تدوین و منتشر شده است.

در ابتدای کتاب و پس از مقدمه، متن وصیت نامه ی سردار شهید احمد کاظمی به چاپ رسـیده اسـت؛ این وصیت نامه دو محور اصلی وجود دارد: نخست، عشق به شهادت و التماس به محضر الهی برای رجوع به مبدأ هستی و وصل به معبود لایزال و سپس بیان ناملایمات و سختی هایی که در لفافه و سـربسته مـطرح شـده است.

این کتاب ده فـصل دارد: فـصل اول کـتاب با عنوان "شهید احمد کاظمی از نمای نزدیک و دور" به قلم دکتر محسن رضایی به رشته ی تحریر درآمده است. سوابق و مبارزات احمد کـاظمی در دوران انـقلاب اسـلامی، عبور از تنگه ی رقابیه در عملیات فتح المبین، پایان آفند خـارجی و شـروع پدافند داخلی، سفر مقام معظم رهبری به منطقه ی قرارگاه حمزه، احمد و خانواده، دلباخته ی حسین و مهدی، اهل سیاست و نه سـیاسی کاری، شـوخ طـبعی و فداکاری در زلزله ی بم از مهم ترین عناوین این فصل به شمار مـی رود.

عنوان فصل دوم کتاب، "شهید کاظمی و نقش او در جنگ" است که حاصل گفت وگوی راوی جنگ، برادر محمد درودیان بـا سـرداران غـلامعلی رشید و قاسم سلیمانی می باشد. زیرکی و تدبیر فوق العاده، دوراندیشی، استفاده از فرصت در ابـعاد تـاکتیکی و راهبردی، انضباط، شجاعت، جسارت و ادب از خصوصیات بارز شهید احمد کاظمی است که در این فصل بیان شده اسـت.

گفتنی است؛ شهید کاظمی،فرماندهی نیروی زمینی سپاه بود که بیست‌ونهم مردادماه ۱۳۸۴ از سوی مقام معظم رهبری، فرماندهی کل قوا به ایشان تنفیض گردید. او یار صادق و راستین سرداران شهید باکری، زین‌الدین، خرازی، همت، بقایی و... بود و تمام وجود خود را وقف حضور در جبهه‌های نبرد کرده بود ویکی از برجسته‌ترین و مقتدرترین فرماندهان دفاع مقدس محسوب می‌شود.

احمد در دوم مرداد ماه سال 1338 در نجف آباد اصفهان در محله کوچه ملا در خانواده مذهبی به دنیا آمد.در سال های اولیه انقلاب با امام خمینی آشنا شد وبه صف مبارزین پیوست.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی به اتفاق دوستانش در سال 1358برای آموزش گروههای چریکی وارد سوریه شد وبا حوادث کردستان با انبوهی از تجربه به کشور بازگشت ودرکنار سرلشکررحیم صفوی و دیگر برادران انقلاب موفق به برگرداندن امنیت به کردستان شد.

در سال 1359 به عضویت سپاه در آمد.با موفقیت در شکست حصرآبادان لشکر 8 نجف اشرف را پایه گذاری کرد.در ادامه با شرکت دلاورانه درعملیاتهای طریق القدس،ثامن الائمه،فتح المبین،بدر، والفجر8 و10و...رشادتهای خود را اثبات کرد.

شهید احمد کاظمی با داشتن سمت فرماندهی نیروی هوایی سپاه و فرماندهی نیروی زمینی سپاه سراجام در صبح نوزدهم دی ماه سال هشتاد وچهار در روزعرفه در سرزمین خاطرهایش ارومیه دراثر سانحه هوایی به همراه یارانش به خیل دوستان شهیدش پیوست.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما