plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
کد مطلب : ۲۹۴۵۵
با کاربرد عبارت جعلی خلیج عربی به جای خلیج فارس

نخست‌وزیر عراق هم تمامیت ارضی ایران را نادیده گرفت

خلیج فارس، تا ابد خلیج فارس می ماند
محمد شیاع السودانی،‌ نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای در مورد مسابقات جام ملت‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس از عبارت جعلی «خلیج عربی» استفاده کرد.
نخست‌وزیر عراق هم تمامیت ارضی ایران را نادیده گرفت
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیری عراق در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: «السودانی روز جمعه آغاز جام قهرمانی (خلیج عربی) را در میان حضور سرشار مردم از ورزشگاه بین المللی بصره اعلام کرد.»

بر اساس این بیانیه، السودانی به تماشاگران عرب در بصره خوشامد گفته و برای تیم‌های حاضر در این مسابقات موفقیت و برای تماشاگران روحیه ورزشکارانه و لذت تماشای مسابقات را آرزو کرد.

پیش از این،مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق هم در توئیتی از عبارت جعلی «خلیج عربی» استفاده کرده بود.

گفتنی است؛ سایت رسمی رئیس فیفا نیز دیروز همین اشتباه را مرتکب شده است. استفاده اینفانتیو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال از واژه‌ای جعلی برای «خلیج فارس» خشم ایرانی‌ها را درپی داشته و در همین مورد تعداد زیادی از کاربران زیر آخرین پست صفحه توییتر فیفا که مربوط به درگذشت «جان‌لوکا ویالی» است، عبارت Persian gulf را کامنت گذاشته‌اند.

ایران همواره مخالفت خود را با این عبارت اعلام نموده و اعتراض خود را از طریق مجامع بین المللی ابراز کرده و خواستار استفاده از عبارت اصلی و درست «خلیج فارس» شده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما