plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
کد مطلب : ۲۹۰۰۰

«کنفرانس بغداد 2» در اردن آغاز شد

کنفرانس بغداد دو برای همکاری و شراکت امروز سه شنبه با حضور مقامات برخی کشورهای جهان و منطقه از جمله وزیر امور خارجه ایران در اردن آغاز شد.
«کنفرانس بغداد 2» در اردن آغاز شد
به گزارش ایصال نیوز، کنفرانس بغداد دو در مرکز همایش‌های بین المللی و کنفرانس‌های ملک حسین(شاه سابق اردن) در کرانه شرقی بحرالمیت آغاز به کار کرد.

در این کنفرانس مقامات کشورهای عربی اردن، عربستان سعودی، امارات، کویت، قطر، مصر،عمان و بحرین و کشورهای دیگری چون ایران، فرانسه و ترکیه حضور دارند.

قرار است در این کنفرانس، راهکارهای تقویت روند گفت‌وگوهای سازنده با هدف حل مشکلات منطقه‌ای و فراهم کردن شرایط مناسب برای شرکت و همکاری اقتصادی عراق با کشورهای همسایه و کشورهای دوست مورد بررسی قرار گیرد.

اردن: هدف از برگزاری نشست بغداد 2 تضمین امنیت و شکوفایی عراق است

ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، در افتتاحیه نشست بغداد 2 که به میزبانی اردن فعالیت خود را آغاز کرده ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران تأکید کرد که این نشست نشان‌دهنده جایگاه ویژه عراق برای اردن است.

وی گفت که این نشست فرصتی برای ادامه روندی است که از نشست بغداد برای همکاری و شراکت در سال گذشته آغاز شد و تأکید دوباره بر حمایت از تلاش‌های عراق برای تحقق توسعه و شکوفایی و تقویت امنیت و ثبات و احترام به حاکمیت ارضی این کشور است.

پادشاه اردن تأکید کرد که این کشور ایمان دارد که منطقه نیازمند ثبات و صلح عادلانه و فراگیر و همکاری منطقه‌ای به‌خصوص در بخش‌های اقتصادی و توسعه‌ای و مبارزه با فقر و بیکاری است که همگی نیاز به همکاری جمعی دارد.

وی همچنین به اهمیت پروژه‌های همکاری اردن با عراق و دیگر کشورهای منطقه از جمله در بخش‌های انرژی و صنایع و حمل و نقل به خصوص در چارچوب همکاری سه‌جانبه عراق و اردن و مصر اشاره و تأکید کرد که منطقه با چالش‌های بسیاری مواجه است که این چالش‌ها هر روز پیچیده‌تر می‌شود.

ملک عبدالله دوم افزود که این کنفرانس برای خدمت به منافع مشترک و تضمین امنیت و شکوفایی و ثبات در عراق است که رکن اساسی ثبات منطقه است و ابراز امیدواری کرد که همکاری در این عرصه افزایش یابد.

در این نشست بین المللی رئیس جمهور فرانسه، رئیس جمهور مصر، نخست وزیر عراق، جوزف بورل رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و چندین وزیر خارجه از جمله وزیر امور خارجه ایران سخنرانی می کنند.

انتهای پیام/* 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما