plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۲۸۹۹۴
در نشست خبری با خبرنگاران

سخنگوی قوه قضائیه: ما برای حمایت از سلامت مردم با هیچ کس تعارف نداریم

تشریح اقدامات دستگاه قضا درباره کمبود برخی از داروها
مسعود ستایشی در توضیحاتی در خصوص اقدامات دستگاه قضایی در برخورد کمبود برخی از داروها گفت: برای چهار شرکت دارویی به اتهام اخلال در نظام دارویی و گرانفروشی پرونده تشکیل شده است. یکی از پرونده ها امروز به دادسرا ارجاع شد. این پرونده‌ها به صورت ویژه و فوق العاده رسیدگی خواهد شد.
سخنگوی قوه قضائیه: ما برای حمایت از سلامت مردم با هیچ کس تعارف نداریم
به گزارش ایصال نیوز، سخنگوی قوه قضاییه، صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۹ آذرماه) در جریان نشست خبری خود به سؤالات خبرنگاران رسانه‌های مختلف پاسخ داد.

در ادامه اظهارات سخنگوی دستگاه قضا در این نشست خبری و پاسخ‌های وی به خبرنگاران به صورت اجمالی از نظر می‌گذرد.

پزشکی قانونی موسع و موشکافانه به موضوع «مهسا امینی» پرداخت/ تعداد حداقلی بازداشتی‌ها/ ۱۷۰۰ نفر بلاقید آزاد شدند/ دستگیری تعدادی سارق مسلح در جریان ناامنی‌های زاهدان

حذف ایران از کمیسیون بین‌المللی مقام زن، اقدام علیه رشد بانوان ایرانی در ۴ دهه اخیر بوده است

سخنگوی قوه قضاییه گفت: حذف ایران از کمیسیون بین المللی مقام زن، اقدام علیه رشد بانوان ایرانی در ۴ دهه اخیر بوده است. در کشور ما بر خلاف کشورهای مدعی حقوق زنان، زن دارای کرامت انسانی و برخوردار از خصایص برجسته انسانی است. لازم است جامعه بین المللی نسبت به بدعت حقوقی حذف ظالمانه و سیاسی ایران از این کمیسیون اعاده حیثیت کنند.

تعیین تکلیف ۱۲ مجرم ایرانی محبوس در روسیه

ستایشی بیان کرد در سفر دادستان کل فدراسیون روسیه نسبت به انتقال و استرداد ۱۲ مجرم ایرانی محبوس در روسیه تاکید شد که استراد ۶ نفر قطعی شده است و ۶ نفردر حال تحقیقات هستند. مقرر شد به محض مراجعت دادستان کل فدراسیون روسیه به کشورش این افراد تعیین تکلیف شوند.

توضیحات ستایشی درباره گزارش‌های اختصاصی مبتنی بر تخلفات اداری مراجع صدور مجوز توسط سازمان بازرسی

گزارشات اختصاصی تخلفات اداری در خصوص تخلفات ۴ نفر از مسئولین وزارت جهاد کشاورزی به هیات بدوی تخلفات نهاد ریاست جمهوری ارسال شد. همچنین گزارش اختصاصی تخلفات اداری در خصوص سازمان نظام مهندسی به وزیر راه و شهرسازی ارسال شد. ارسال گزارش اختصاصی تخلف دو نفر از مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفت. نکاتی هم به صورت شکایت در دادسرای عمومی و انقلاب دولت ویژه کارکنان دولت مطرح شده است.

برخورد با دستگاهها و نظام‌های صنفی که از اجرای مجوزهای صدور کسب و کار استنکاف داشته‌اند

ستایشی در پاسخ به این سوال که قوه قضاییه تاکنون چه برخوردی با دستگاهها و نظام‌های صنفی که از اجرای مجوزهای صدور کسب و کار استنکاف داشته اند کرده است، گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱، تعداد ۵۰۰ هزار و ۹۶۴ درخواست صدور مجوز در درگاه ملی مجوزهای کشور ثبت شده است. از این تعداد حدود ۳۰/۶ درصد منجر به صدور مجوز شده است. ۳۸/۷ درصد به دلایل مختلف از جمله نقص مدارک، به متقاضیان اعاده شده است. ۲۶/۵ درصد در مراجع صدور مجوز در دست بررسی و اعمال نظر است. ۴/۱ درصد از این موارد به دلیل انصراف متقاضیان از چرخه بررسی خارج شدند. ۲ فقره گزارش بازرسی پیشنهادهای ارسالی، یک مورد در پایان سال ۱۴۰۰ و یک مورد در آذرماه ۱۴۰۱ به وزیر امور اقتصادی دارایی کشور ارسال شده که پیگیری اجرای پیشنهادهای اصلاحی در دست انجام است و با جدیت ادامه دارد.

اقدامات دستگاه قضایی در برخورد کمبود برخی از داروها

ستایشی در توضیحاتی در خصوص اقدامات دستگاه قضایی در برخورد کمبود برخی از داروها گفت: برای ۴ شرکت دارویی به اتهام اخلال در نظام دارویی و گرانفروشی پرونده تشکیل شده است. یکی از پرونده ها امروز به دادسرا ارجاع شد. این پرونده‌ها به صورت ویژه و فوق العاده رسیدگی خواهد شد.

آخرین اقدامات قوه قضاییه برای آزادی «حمید نوری»

ستایشی گفت: ۳۷ ماه( ۱۲۰۰ روز) از بازداشت سیاسی آقای نوری در سلول انفرادی می گذرد. بیش از یک ماه و نیم است همه ارتباطات حمید نوری با خانواده‌اش قطع شده است. قوه قضاییه از تمام ظرفیت‌های خود برای آزادی این شهروند استفاده خواهد کرد. اگر دولت سوئد رویه های مغرضانه سیاسی خود را کنار بگذارد و خود را از تاثیرپذیری از گروهک تروریستی منافقین رها کند چیزی جز حکم برائت و تادیه خسارت برای حمید نوری نخواهد بود. رای بدوی که صادر شده وکیل پرونده به این رای اعتراض کرده؛ رسیدگی دادگاه تجدید نظر سوئد بعد ژانویه یعنی بعد سال نو میلادی(دی ماه) اغاز می شود. قوه قضاییه و دادستان کل با همتای سوئدی مکاتبه کرده و به فرایند رسیدگی و نقض حقوق قانونی آقای نوری با جدیت معترض شده است. همین اقدام هم از طریق معاونت امور بین الملل قوه قضاییه از طریق نهادهای حقوق بشری به عمل آمده است.

جرئیات دستگیری سرپرست شرکت عمران پردیس

سخنگوی قوه قضاییه گفت: سرپرست شرکت عمران پردیس مرتکب جرم شده و پرونده وی در دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت است/ اتهامشان دو فقره ارتشا است. تفهیم اتهام شدند و با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند. این پرونده ۵ متهم دیگر هم دارد. یکی از این افراد، تبعه یکی از کشورهای همجوار است.

خبر تکمیل می شود...
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما