plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۳
کد مطلب : ۲۸۹۴۶

قانون گذاران آمریکایی خواستار حمایت نظامی بیشتر از تایوان و اوکراین شدند

گروهی از قانونگذاران دموکرات و جمهوری خواه آمریکایی خواستار حمایت نظامی بیشتر از تایوان و اوکراین در قالب بسته های بودجه کنگره شدند.
قانون گذاران آمریکایی خواستار حمایت نظامی بیشتر از تایوان و اوکراین شدند
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از "هیل" باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا، و جیمز ریچ، قانون گذار ارشد سنا، خواستار اختصاص ۵۰۰ میلیون دلار برای حمایت از نیروهای اوکراینی و ۲۵۰ میلیون دلار دیگر برای حمایت از متحدان اوکراین علاوه بر بودجه تصویب شده مجلس نمایندگان آمریکا شدند.

قانونگذاران آمریکایی همچنین با ادعای افزایش تنش‌ها در تایوان خواستار اختصاص ۵۰۰ میلیون دلار بودجه اضطراری و یک میلیارد دلار دیگر از طریق اختیارات رییس جمهور آمریکا برای حمایت نظامی از تایوان شدند.

روز گذشته، سنای آمریکا بودجه نظامی ۸۵۸ میلیارد دلاری این کشور را بامداد جمعه تصویب کرد و برای امضای ریاست جمهوری، به کاخ سفید فرستاد.

بر اساس لایحه بودجه دفاعی جدید، آمریکا قرار است ۸۰۰ میلیون دلار کمک امنیتی به اوکراین و میلیاردها دلار کمک نظامی و تسلیحاتی به تایوان ارائه دهد. آمریکا از زمان آغاز جنگ در اوکراین که حدود ۲۹۷ روز از آن می‌گذرد، میلیاردها دلار کمک مالی و نظامی در اختیار کی یف قرار داده است.

واشنگتن از زمان آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین در ۲۴ فوریه سال جاری حدود ۶۸ میلیارد دلار به کی یف کمک مالی اختصاص داده است.

اولین بسته کمکی آمریکا برای اوکراین به ارزش ۱۳. ۶ میلیارد دلار، در اوایل ماه مارس و تنها چند روز پس از آغاز جنگ در اوکراین، توسط قانونگذاران آمریکایی تصویب شد. حدود دو ماه بعد از این کمک و در ماه مه، یک بسته مالی بسیار بزرگتر توسط کنگره آمریکا تصویب شد که منجر به هزینه ۴۰ میلیارد دلار از پول شهروندان آمریکایی برای کمک به اوکراین شد.

همچنین خبرگزاری بلومبرگ در ماه جاری اعلام کرد که آمریکا قرار است ۸۸۲ میلیون دلار به تایوان تسلیحات بفروشد.

قصد آمریکا برای فروش این بسته تسلیحاتی چند ماه بعد از سفر جنجالی نانسی پلوسی رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان انجام می‌شود. با این حال چین بارها به آمریکا درباره تسلیح تایوان هشدار داده است.

مقامات پکن هشدار داده‌اند که اگر واشنگتن به حمایت نظامی خود از تایوان ادامه دهد، «اقدامات قاطع و محکمی» را اتخاذ خواهند کرد.

چین اقدام آمریکا را نقض آشکار سیاست چین واحد و دیگر توافقات دیپلماتیک با واشنگتن قلمداد می‌کند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما