plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۲۸۰۷۳

سرلشکر موسوی: توان ‌نابودی ‌رادار‌گریزهای پنهان‌ کار ‌دشمن را داریم

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از دستیابی نیروهای مسلح، صنایع دفاعی و ارتش به فناوری و قدرت پدافندی خبر داد، که در فواصل دور قادر است رادار گریزها، پنهان‌کارها و اهداف با سطح مقطع راداری کم را مورد هدف قرار دهد.
سرلشکر موسوی: توان ‌نابودی ‌رادار‌گریزهای پنهان‌ کار ‌دشمن را داریم
به گزارش ایصال نیوز، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش ایران در اجلاسیه 565 شهید ارتش در استان قم اظهار داشت: " ما در یک جنگ احزاب ترکیبی هستیم، هم همه دشمنان با هم مجتمع شده‌اند، هم همه مولفه‌های قدرت را علیه ما به کار گرفته‌اند، با برجسته‌سازی نقاط ضعف و کتمان نقاط قوت، روی آسیب‌پذیری‌های ما متمرکز شدند و طراحی‌های چندین ساله اتاق فکر شیطانی خود را با یک بهانه پیاده‌سازی کردند، هدف نهایی آنها تجزیه کشور است و مسیر هم سوریه‌سازی، یعنی ایجاد ناامنی، تخریب، تعطیل کردن کسب و کار و از کار انداختن چرخه تولید و اقتصاد، متوقف کردن روند صعودی علم و دانش و فناوری و سد کردن راه پیشرفت کشور است".

فرمانده کل ارتش ایران افزود: "بین خودشان هم تقسیم کار کرده‌اند و هر کدام بخشی را به عهده گرفته‌اند؛ یکی طراحی و برنامه‌ریزی می‌کند، دیگری کمک اطلاعاتی می‌کند، یکی پول می‌دهد، یکی هم اجرای کارهای عملیاتی را به عهده گرفته است. گروهک‌های تجزیه‌طلب و شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان و پیام رسان‌ها دخالت مستقیم و فرماندهی میدانی را بر عهده دارند".

امیر سرلشکر موسوی تصریح کرد: "10 سال پیش آمریکایی‌ها گفتند برای پیاده‌سازی اهداف ما در ایران، تجهیزات‌مان گوشی‌های هوشمند و اپلیکیشن‌ها و سربازان‌مان میلیون‌ها کاربر اینترنتی هستند. گلوله‌های جنگ ترکیبی از جنس صدا و تصویر و معیشت و تحریم و خود‌بدبخت‌بینی و خودمرجع‌بینی و ناامیدی بوده و البته دفاع آن هم متفاوت است. این که توانسته‌اند با جنگ شناختی روی افکار و ادراک بعضی از ما تاثیر منفی بگذارند یعنی خرمشهری را از ما گرفته‌اند و ما باید تلاش کنیم خرمشهرهای‌مان را از دشمن پس بگیریم".

وی با اشاره به رونمایی از موشک صیاد b4 و ارتقای کارکرد سامانه باور 373 گفت: "این اقدام ساده‌ای نبود و باید گفت که مجموعه‌ای از فناوری‌ها در قالب موشک صیاد b4 در سامانه باور 373 ارائه شد تا در فاصله 304 کیلومتری و ارتفاع 43 هزار پا بتواند پهپاد کوچکی را هدف قرار دهد که تنها شاید چند کشور جهان که ادعا دارند احتمالآ از این تکنولوژی برخوردار باشند".

فرمانده کل ارتش گفت: "فرزندان ایران اسلامی در نیروهای مسلح، صنایع دفاعی و ارتش به فناوری و قدرت پدافندی دست یافتند که در فواصل دور قادر است رادار گریزها پنهانکارها و اهداف با سطح مقطع راداری کم را مورد هدف قرار دهد و امثال این اتفاقات در کشور ما همواره رقم می خورد و چند روز پیش نیز شاهد پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره‌‌بر قائم بودیم".

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما