plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
کد مطلب : ۲۸۰۰۳

حزب‌ الله: سفارت‌های آمریکا و عربستان خواهان رئیس‌جمهوری تفرقه افکن در لبنان هستند

نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در خطبه های نماز جمعه گفت که «باید برای حفظ خود، جامعه و کشورمان تلاش کنیم و خودخواهی، جاه طلبی و منافع شخصی را کنار بگذاریم و اجازه ندهیم اختلافات، بحران ها و مشکلات بیشتر شود».
حزب‌ الله: سفارت‌های آمریکا و عربستان خواهان رئیس‌جمهوری تفرقه افکن در لبنان هستند
به گزارش ایصال نیوز، شیخ علی دعموش تصریح کرد: «تجربه اجماع لبنان درباره پرونده تعیین مرزهای دریایی، تجربه موفق و مهمی است که باید بر آن تکیه کرد و از همه الزامات اساسی، به ویژه حق انتخاب رئیس جمهور صرف نظر کرد. این تجربه بزرگ‌ترین گواه است که وقتی لبنانی‌ها متحد می‌شوند و بر سر چیزی توافق می‌کنند، می‌توانند بر موانع غلبه کرده و دستاوردهایی داشته باشند».

وی خاطرنشان کرد: «نیروهای سیاسی باید تلاش کنند بر سر رئیس‌جمهوری توافق کنند تا لبنانی‌ها را متحد کرده و به آنها کمک کند تا از بحران‌هایشان بیرون بیایند، نه رئیس‌جمهوری که بحران‌ها را عمیق‌تر ‌کند و شکاف‌ها را افزایش ‌دهد».

وی افزود: نیروهای سیاسی اصلی اگر واقع گرایی سیاسی نشان دهند و از منطق سرکشی، تقابل و بدخواهی دور شوند، می توانند برای اختلافات راه حل معقولی پیدا کنند و بر سر رئیس جمهور توافق کنند. در غیر این صورت مرحله ی خلاء طولانی می شود، آن هم در زمانی که کشور نمی تواند خلاء ریاست جمهوری و دولتی ر ا تحمل کند.» زیرا فعالیت نهادهای دولتی مختل شده و شرایط اقتصادی و معیشتی بدتر می شود.

نایب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله گفت: «سفارتخانه‌های آمریکا و عربستان واتباعش در لبنان رئیس‌جمهوری می‌خواهند که لبنانی‌ها را از هم جدا، اختلاف‌ها را عمیق‌تر و کشور را وارد درگیری‌های داخلی کند، در حالی که ما رئیس‌جمهوری می‌خواهیم که لبنانی‌ها را با یکدیگر متحد کند و به بحران‌هایشان رسیدگی ‌کند و با فساد مقابله ‌کند، از کشور محافظت ‌کند.»

وی گفت : نادیده گرفتن موازنه قوا و اصرار بر بدخواهی تنها یک نتیجه را به دنبال خواهد داشت و آن پیچیدگی بیشتر، اخلال، از دست دادن فرصت ها و طولانی شدن خلاء است که هیچ یک از آنها به نفع لبنانی ها نیست.العا لم 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما