plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
کد مطلب : ۲۷۹۴۱

برگزاری انتخابات کنست در میان خشم و بی تفاوتی صهیونیست های اشغالگر

در بحبوحه اختلاف و خشم شهرک نشینان صهیونیست و افزایش مقاومت مردم فلسطین در کرانه باختری، امروز سه شنبه انتخابات پارلمانی زودهنگام رژیم صهیونیستی (کنست) برگزار می شود.
برگزاری انتخابات کنست در میان خشم و بی تفاوتی صهیونیست های اشغالگر
به گزارش ایصال نیوز، شکست رژیم اسرائیل در سیطره امنیتی و برقراری ثبات و امنیت، در سایه بحران سیاسی حزبی که بیش از چهار سال این رژیم را درگیر کرده، صحنه انتخابات کنست را تحت الشعاع قرار داده است.

رژیم صهیونیستی از بیم عملیات مقاومتی فلسطینیان در آستانه انتخابات کنست (پارلمان)، هزاران نیروی پلیس را در سرتاسر فلسطین اشغالی مستقر کرده است.

خبرنگار العالم با اشاره به بی‌تفاوتی شهرک‌نشینان صهیونیست نسبت به این انتخابات پارلمانی، آن را ناشی از بحران سیاسی حزبی دانست.

انتخابات کنست بیست و پنجمین انتخابات در تاریخ رژیم اشغالگر اسرائیل و پنجمین انتخابات طی سه سال و نیم اخیر محسوب می‌شود، زیرا این رژیم درگیر بحران سیاسی است و نظام سیاسی که پس از هر انتخابات شکل می‌گیرد، به مدت چند ماه دوام آورده، و لذا، پارلمان منحل و انتخابات جدیدی برگزار می‌شد.

رای‌گیری برای انتخابات کنست (پارلمانی) رژیم صهیونیستی، راس ساعت ۷ صبح امروز سه شنبه(به وقت محلی) آغاز می شود.

به گزارش العالم، نظرسنجی‌ها در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد که شانس پیروزی "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر سابق برای تصدی نخست‌وزیری بیشتر است.

 در پنجمین انتخابات کنست صهیونیستی در چهار سال گذشته، 40 فهرست انتخاباتی بر سر 120 کرسی پارلمان رقابت می کنند.

در این انتخابات دو فراکسیون اصلی حضور دارند. فراکسیون اول نخست به سرکردگی یائیر لاپید نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی شامل احزاب چپگرا، میانه رو، راستگرا و حزب عربی که باعث سرنگونی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق شدند. فراکسیون دوم به سرکردگی نتانیاهو که شامل احزاب راستگرا و دینی است./العا لم 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما