plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶
کد مطلب : ۲۷۷۴
پس از فشار افکار عمومی هنگ کنگ

رئیس اجرایی هنگ­‌کنگ: لایحه استرداد دیگر مرده است

معترضان همچنان معتقداند خانم کری لام باید در مجلس هنگ کنگ رسما لغو این لایحه را اعلام کند
لایحه استرداد متهمان به چین، هم ساکنان هنگ کنگ و هم خارجی‌ها و شهروندان چینی ساکن یا مسافر در این شهر جزیره‌ای را دربرمی گرفت. در صورت قانونی شدن این لایحه، متهمانی که از چین به این منطقه فرار می‌کردند برای محاکمه به خاک چین مسترد می‌شدند. مخالفان این لایحه می‌گفتند که این لایحه بهانه‌ای برای استرداد منتقدان دولت چین به پکن است. خانم کری لام امروز این لایحه را پس از فشار افکار عمومی، مرده اعلام کرد.
رئیس اجرایی هنگ­‌کنگ: لایحه استرداد دیگر مرده است
به گزارش ایصال نیوز، رئیس اجرایی دولت محلی هنگ­‌کنگ می‌گوید که لایحه استرداد متهمان به چین که باعث ایجاد بزرگترین بحران هنگ کنگ در ده‌های اخیر شد، «مرده» است.
خانم کری لام در یک نشست خبری تایید کرد که اقدام‌های دولت در این موضوع، به یک «شکست کامل» منتهی شده است. منتقدان خانم لم پس از این سخنان، او را به بازی با کلمات متهم کردند. لایحه استرداد متهمان به چین از یک ماه پیش آتش اعتراض‌ها را در هنگ کنگ شعله‌ور کرد به‌طوریکه در نهایت دولت محلی در تاریخ ۱۵ ژوئن پیگیری این لایحه را برای مدت نامعلومی به حالت تعلیق درآورد اما این موضوع برای معترضان کافی نبود و آن‌ها خواستار حذف کامل این لایحه از دستور کار دولت محلی و استعفای رئیس دولت شدند.
رئیس اجرایی دولت محلی هنگ­‌کنگ روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: «هنوز شک و تردیدهایی درباره صداقت دولت یا نگرانی‌هایی از اینکه دولت این موضوع را در شورای قانونگذاری پیگیری می‌کند یا نه وجود دارد.» وی در ادامه تاکید کرد که چنین برنامه‌ای وجود ندارد و این لایحه مرده است.
گفتنی است هنگ کنگ در حال حاضر خودمختار محسوب می‌شود اما طبق توافق لندن-پکن از سال ۲۰۴۷ میلادی به‌طور کامل به بخشی از کشور چین تبدیل خواهد شد.
لایحه استرداد متهمان به چین، هم ساکنان هنگ کنگ و هم خارجی‌ها و شهروندان چینی ساکن یا مسافر در این شهر جزیره‌ای را دربرمی گرفت. در صورت قانونی شدن این لایحه، متهمانی که از چین به این منطقه فرار می‌کردند برای محاکمه به خاک چین مسترد می‌شدند. مخالفان این لایحه می‌گفتند که این لایحه بهانه‌ای برای استرداد منتقدان دولت چین به پکن است. معترضان اعتقاد دارند که تصویب چنین لایحه­‌ای، راه را برای بسط "استبداد" حکومت چین بر جزیره هنگ­‌کنگ از طریق فشار بر فعالین سیاسی و خصوصا پناهندگانِ به این جزیره کوچک فراهم می­‌آورد.
گفتنی ست سخنگوی وزارت خارجه چین بارها تاکید کرده است که حمایت از کری لام همچنان ادامه خواهد یافت و دولت چین اجازه توطئه خارجی در هنگ کنگ را نمی دهد. وزارت خارجه چین همچنین به لندن به خاطر دخالت در امور هنگ کنگ هشدار داده است.
انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما