plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۰
کد مطلب : ۲۷۷۰۹
یک نماینده مجلس مطرح کرد

باید حق اعتراض در کشور به رسمیت شناخته شود

دولت آیین نامه برگزاری تجمعات را تدوین کند
نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید حق اعتراض به رسمیت شناخته شود، افزود: البته نباید اعتراضات به گونه‌ای باشد که در آن شعارهایی برخلاف ارزش‌ها، امنیت و حجاب داده شود. در تمام دنیا هم اجازه سردادن شعارهایی برخلاف مبانی و مکاتب‌شان را نمی‌دهند.
باید حق اعتراض در کشور به رسمیت شناخته شود
به گزارش ایصال نیوز، سید سلمان ذاکر در گفت‌گویی درباره ضرورت ایجاد بسترهایی برای بیان اعتراضات گفت: قانون اساسی مجوز برگزاری اعتراضات را داده است؛ قطعا مردم به خصوص جوانان، دانشجویان، بانوان، ‌کارگران و کارمندان حق اعتراض دارند منتها مجوزی از وزارت کشور برای برگزاری تجمعات گرفته شود.

وی با بیان اینکه دولت باید آیین نامه مربوط به برگزاری تجمعات را تدوین کند، گفت: اصل موضوع برگزاری تجمعات در قانون اساسی آمده و پذیرفته شده است لذا اکنون دولت باید برای تدوین نحوه برگزاری تجمعات ورود کرده و مشخص کند که تجمع در کدام مکان،‌ خیابان و در چه زمان و با دادن چه شعارهایی برگزار شود.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی اعتراض را نشان دهنده بیداری، بصیرت، هوشمندی و نظارت مردم بر مسوولان و کارگزارن نظام دانست و افزود: اعتراض یک فرصت و نه یک تهدید است و ما این را غنیمت و نه بلا می دانیم لذا بانوان، جوانان، دانشجویان و دانش آموزان در تریبون‌های آزاد و کرسی‌های آزاداندیشی شرکت کرده و انتقادات و اعتراضات خود را بیان کنند، مسوولان هم باید حرف‌ها و انتقادات را شنیده و آن‌ها را در عملکردش پیاده کند البته اگر اعتراض همراه به خسارت به اموال مردم و حتی به خود معترض باشد بدان معناست که فرد مسیری غیر از اعترض را در پیش گرفته است.

ذاکر در جمع بندی گفت: با توجه به اینکه در قانون اساسی به صراحت به موضوع برگزاری تجمعات اشاره شده است، باید دولت زمینه برگزاری اعتراضات را از طریق تدوین آیین‌نامه اجرایی برگزاری اعتراضات فراهم کند و خیلی هم در دادن مجوز برگزاری اعتراض سخت‌گیری نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید حق اعتراض به رسمیت شناخته شود، افزود: البته نباید اعتراضات به گونه‌ای باشد که در آن شعارهایی برخلاف ارزش‌ها، امنیت و حجاب داده شود. در تمام دنیا هم اجازه سردادن شعارهایی برخلاف مبانی و مکاتب‌شان را نمی‌دهند./ایسنا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما